אלרגיה

תוצאות מבטיחות לטיפול ב-Everolimus כנגד פרכוסים (Ann Neurol.)

במאמר שפורסם בכתב העת Annals of Neurology מדווחים חוקרים כי הטיפול ב- Everolimus לווה בירידה דרמטית בשיעור הפרכוסים בחולים עם Tuberous Sclerosis Complex, בהם נכשל הטיפול בתרופות אנטי-אפילפטיות רבות אחרות.

החוקרים מאמינים כי לתוצאות המחקר עשויות להיות השלכות משמעותיות על הטיפול בחולים. התרופה עשויה לשמש כגישת טיפול חדשה לאפילפסיה וייתן כי בהמשך תשמש גם לטיפול באוטיזם וליקוי קוגניטיבי.

החוקרים מסבירים כי Everolimus אינה נחשבת תרופה אנטי-אפילפטית וכי אינם מודעים לטיפולים אחרים לאפילפסיה המכוונים למסלול זה. התרופה עשויה להועיל לחולים עם אפילפסיה, בעיקר אלו עם אפילפסיה בשל חבלת ראש טראומטית, גידולים מוחיים, אפילפסיה של האונה הטמפוראלית ופרכוסי ניתוק.

במחקר הנוכחי נכללו 20 חולים עם Tuberous Sclerosis ואפילפסיה עמידה לטיפול תרופתי, שטופלו ב- Everolimusלמשך 12 שבועות. תדירות הפרכוסים פחתה ב-17 חולים ופחתה ב-50% ומעלה ב-12 חולים. תדירות הפרכוסים פחתה במהלך 23 שעות ניטור EEG. משך הפרכוס ירד משמעותית, לצד שיפור באיכות החיים והתנהגות החולים. תופעות לוואי היו נפוצות אך בחומרה קלה או בינונית.

החוקרים זיהו השפעה גדולה מאוד, הרבה יותר גדולה מהצפוי עם תרופות אנטי-אפילפטיות מסורתיות. הם מציעים כי ייתכן והדבר נובע מכך שהתרופה פועלת במנגנון חדש לחלוטין, או מאחר ומתאימה במיוחד לפרכוסים בחולים עם Tuberous Sclerosis. אפשרות נוספת הינה כי המחקר במקרה גייס חולים עם תגובה טובה לטיפול, אך הם מאמינים כי הסבירות לכך נמוכה.

החוקרים מצאו כי בחלק מהחולים הודגמה תועלת כמעט מיד לאחר הטיפול, אך באחרים התועלת הודגמה לאחר מספר חודשי טיפול. כעת הושלם שלב הארכה של המחקר והשיפור נמשך עם הזמן, והם מייחסים זאת להשפעה של המוח על עצמו.

Ann Neurol.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה