אלרגיה

עדויות נוספות תומכות בבטיחות חיסון כנגד שפעת בחולים עם אלרגיה לביצים (J Allergy Clin Immunol)

חוקרים מקנדה מדווחים במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Allergy and Clinical Immunology כי תוצאות מחקר חדש תומכות בבטיחות מתן  חיסונים כנגד שפעת לילדים עם אלרגיה לביצים. החוקרים מסבירים כי החיסון כיום מכיל שאריות קטנטנות של חלבוני ביצים ומחקרים הוכיחו כי ניתן לחסן בבטחה ילדים עם אלרגיות לביצים, ללא תגובה חמורה.

במחקר החדש נכללו 367 משתתפים עם אלרגיה לביצים, בעיקר ילדים, שקיבלו את החיסון כנגד שפעת במהלך חמש שנים. בקרוב לשליש מהמשתתפים תועדה היסטוריה של אנאפילקסיס לאחר אכילת ביצים.

עם זאת, אף אחד מהמשתתפים לא פיתח תגובה חמורה לחיסון כנגד שפעת. 13 מבין 367 המשתתפים סבלו מתסמינים דמויי-אלרגיה, דוגמת גרד עורי או סרפדת, בתוך 24 שעות.

החוקרים סקרו גם 26 מחקרים קודמים שכללו קרוב ל-4,000 משתתפים עם אלרגיה לביצים שקיבלו חיסון כנגד שפעת. אף אחד מהמשתתפים לא פיתח תגובה אלרגית חמורה.

החוקרים כותבים כי הסיכון לתגובה אנאפילקטית נמוך דיו במטופלים עם אלרגיה לביצים, כך שניתן לחסן אותם בדומה לכל יתר המטופלים האחרים, ללא צורך במתן החיסון ע”י מומחה לטיפול במחלות אלרגיות.

למאמר חשיבות רבה מאחד שמספק נתונים נוספים בנוגע לבטיחות חיסונים כנגד שפעת בילדים עם היסטוריה של אנאפילקסיס לביצים. נציין כי שכיחות אלרגיה לביצים נעה סביב 1.5% מהילדים בארצות הברית, על-פי הערכות ה-American College of Allergy, Asthma and Immunology.

J Allergy Clin Immunol 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה