אלרגיה

התועלת של טיפולי Immunoadsorption בחולים עם טרשת נפוצה (J Neuroinflammation)

בכתב העת Journal of Neuroinflammation מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש מהן עולה כי טיפולי Immunoadsorption יעילים בטיפול בחולים עם Optic Neuritis עמידה לטיפול בסטרואידים, כמו גם סילוק תוצרי דה-מיילניזציה ומדיאטורים אימונולוגיים.

לדברי החוקרים, בחולים עם הישנות טרשת נפוצה עמידה לטיפול תוך-ורידי בסטרואידים, מומלצת החלפת פלזמה. טיפולי Immunoadsorption נחשבים כטיפול חליפי, אך היעילות ומנגנון הפעולה עדיין אינם ברורים.

במחקר הנוכחי עקבו החוקרים באופן פרוספקטיבי אחר 11 חולים עם טרשת נפוצה עם Optic Neuritis, שענו על ההתוויות להחלפת דם. בסך הכול, בוצעו חמישה טיפולי Immunoadsorption באמצעות טריפטופאן. הפעילות הקלינית (חדות ראייה, מדד Expanded Disability Status Scale ומדד Incapacity Status Scale), ערכים מעבדתיים ו-VEP (Visual Evoked Potentials) נבחנו לפני, במהלך ולאחר טיפולי Immunoadsorption, עם מעקב במשך שישה חודשים.

לאחר טיפול Immunoadsorption השלישי, החוקרים זיהו שיפור בראיה ב-8 מבין 11 חולים, שהוגדרו בעיניהם ככאלו שהגיבו לטיפול. בקרב אלו, ממוצע חדות הראיה השתפר מ-0.15 בתחילת המחקר ל-0.47 לאחר הטיפול השלישי (P=0.0252) עד ל-0.89 (p<0.0001) לאחר 180 ימים מהטיפול. רמות Soluble Interluekin-2 Receptor ירדו בקרב אלו שהגיבו לטיפול (P=0.003), בעוד שבקרב אלו שלא הגיבו לטיפול לא נרשמה ירידה דומה.

מניתוח פרוטאומי של החלבונים שנספגו לעמודות Immunoadsorption עלה כי טיפולי Immunoadsorption סילקו מספר חלבונים אימונולוגיים, כמו גם חלקי חלבונים ממערכת העצבים המרכזית, כולל חלבוני מייאלין.

החוקרים מסכמים וכותבים כי טיפולי Immunoadsorption יעילים בטיפול בחולים עם Optic Neuritis עמידה לטיפול בסטרואידים. טיפולים אלו השפיעו על התגובה החיסונית ההומוראלית. החוקרים זיהו גם עדויות לפיהן הטיפול הביא לסילוק תוצרי דה-מיילניזציה ומדיאטורים אימונולוגיים מהדם.

J Neuroinflammation. 2012;9(80)

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה