אלרגיה

חשיפה תעסוקתית לממסים אורגנים במהלך ההיריון והסיכון למומים מולדים בעובר (Occup Environ Med)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת Occupational & Environmental Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש מהן עולה קשר בין חשיפה תעסוקתית אימהית לממסים אורגנים בשלב מוקדם במהלך ההיריון ובין שכיחות מומים בצינור העצבים בצאצאים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות שמחקרים בחנו את הטרוגניות של ממסים אורגניים במודלי בעלי חיים, מחקרים אפידמיולוגים דיווחו על תוצאות לא-עקביות. באמצעות נתונים ממחקר National Birth Defects Prevention Study, החוקרים בחנו את הקשר בין חשיפה תעסוקתית אימהית לממסים ארומטיים, ממסים מוכלרים ו-Stoddard בשלב מוקדם במהלך ההיריון ובין מומים בצינור העצבים או חיך/שפה שסועים.

החוקרים זיהו מקרים של מומי צינור עצבים ומקרים של חיך או שפה שסועים בין השנים 1997-2002; תינוקות ללא מומים שימשו כביקורות. חשיפה אימהית לממסים נבחנה על-פי דיווחים עצמיים בשילוב עם נתוני חשיפה מהספרות הרפואית.

מהתוצאות עולה כי שכיחות חשיפה לממסים מכל סוג במהלך ההיריון של קבוצת האימהות לתינוקות עם מומים בצינור העצבים (511 ), קבוצת האימהות לתינוקות עם חיך/שפה שסועים (1163) או קבוצת האימהות לביקורות (2977) עמדה על 13.1%, 9.6% ו-8.2%, בהתאמה. חשיפה לממסים מוכלרים לוותה ביחס סיכויים של 1.96 למומים בצינור העצבים, בעיקר ספינה ביפידה (יחס סיכויים של 2.26). לא זוהה קשר משמעותי בין אף אחת ממשפחות הממסים ובין חיך או שפה שסועים.

לסיכום, הממצאים מעידים על קשר בין חשיפה אימהית לממסים אורגניים ובין מומים בצינור העצבים בצאצא.

Occup Environ Med. 2012;69(7):493-499

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה