אלרגיה

תרופות ממשפחת חסמי ביתא בטוחים לשימוש בחולים עם יתר לחץ דם עורקי ריאתי (Am J Cardiol)

חוקרים מקנדה מדווחים במאמר חדש שפורסם בכתב העת American Journal of Cardiology כי הטיפול בחסמי ביתא בחולים עם יתר לחץ דם עורקי ריאתי (Pulmonary Arterial Hypertension) אינו כרוך בסיכון מוגבר לסיבוכים.

לדברי החוקרים, מחקרים מצאו כי תרופות הגורמות לברדיקרדיה עשויות להפחית את שיעורי התמותה של חולים עם אי-ספיקת לב שמאלית, אך התועלת של תרופות אלו בחולים עם אי-ספיקת לב ימנית בלבד בליווי יתר לחץ דם עורקי ריאתי, אינה-ברורה. הם מוסיפים כי תרופות אלו כרוכות בסיכון תיאורטי להפחתת תפוקת הלב.

במטרה להבין טוב יותר את הנושא, החוקרים ערכו מחקר פרוספקטיבי שכלל 94 חולים. מביניהם, למעלה מרבע מהחולים (26 חולים) נטלו חסמי ביתא. לאחר חציון מעקב של 20 חודשים, השינויים במדדים ההמודינאמיים הריאתיים ובגודל ותפקוד החדר הימני היו דומים בשתי הקבוצות.

לא תוארו הבדלים משמעותיים בתופעות הלוואי. אלו כללו אשפוזים על-רקע יתר לחץ דם עורקי ריאתי, תמותה מכל-סיבה, נוכחות אי-ספיקת לב ימנית בביקור האחרון ושינוי במרחק ההליכה במהלך שש דקות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הטיפול בחסמי ביתא אינו נדיר באוכלוסיית החולים עם יתר לחץ דם עורקי ריאתי ומחלות לב, ונראה כי אינו כרוך בסיכון מוגבר לסיבוכים קליניים, תפקודיים או המודינאמיים. הם גם מדגישים כי הממצאים אינם תומכים בטיפול שגרתי בתרופות אלו באוכלוסיית חולים זו, וקוראים להתאים את הטיפול בהתאם למאזן סיכון/תועלת בכל מקרה לגופו.

Am J Cardiol 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה