אלרגיה

הנחיות עדכניות לטיפול בסינוסיטיס אינן תומכות במתן אנטיביוטיקה (הנחיות מטעם ה-IDSA )

בהנחיות חדשות טעם ה-IDSA (Infectious Diseases Society of America) מסבירים המומחים כי מרבית המקרים של דלקת חדה של הסינוסים (Rhinosinusitis) נובעים מזיהום נגיפי ואין מקום למתן טיפול אנטיביוטי.

לפי ההצהרה שפורסמה עם ההנחיות, עד 98% מהמקרים נובעים מזיהום נגיפי, ולכן לא צפויה תגובה לטיפול אנטיביוטי.

צוות המומחים שניסח את הקווים המנחים כלל נציגים מטעם ה-CDC (Centers for Disease Control and Prevention), איגוד ה-American College of Physicians ו-Society of Academic Medicine.

המומחים מסבירים כי אין בדיקה פשוטה ומהירה שתקבע אם זיהום של הסינוסים מקורו בנגיף או בחיידק, לכן רופאים רבים בוחרים במתן טיפול אנטיביוטי, לכל מקרה. עם זאת, מתן טיפול אנטיביוטי בנוכחות זיהום נגיפי עשוי להגדיל את העמידות לאנטיביוטיקה, עלויות הטיפול והסיכונים לתופעות לוואי.

ההנחיות החדשות שונות מאוד מההנחיות של איגודים אחרים וממליצות גם על טיפול בזיהום חיידקי של הסינוסים באוגמנטין בהשוואה למוקסיפן, הטיפול הסטנדרטי כיום. תוספת Clavulanate באוגמנטין מסייעת בהתגברות על העמידות לטיפול אנטיביוטי.

המלצה זו נקבעה בשל העלייה בעמידות לאנטיביוטיקה, כמו גם השימוש הנרחב בחיסונים כנגד פנאומוקוק, שהביאו לשינוי בדפוס החיידקים הגורמים לזיהום של הסינוסים.

ההנחיות כוללות גם המלצה נגד מתן תרופות אנטיביוטיות אחרות הנפוצות בשימוש, כולל אזיתרומיצין, קלריתרומיצין ורספרים, בשל עלייה בעמידות לטיפולים אלו.

המלצות נוספות מטעם ה-IDSA כוללות משך טיפול קצר יותר באנטיביוטיקה במבוגרים, הימנעות מנוגדי-גודש ואנטי-היסטמינים, העשויים להחמיר את התסמינים; וביצוע שטיפות עם תמיסות סטריליות.

ההנחיות מתבססות על מערכת GRADE (Grading of Recommendations Assessment, Development and Evaluation), שנועדה לדרג באופן ברור יותר את איכות העדויות ועוצמת ההמלצות.

בהנחיות אחרות התבססו על נתונים קליניים באיכות טובה, ואילו כעת, ה-IDSA בחר להתמקד בנתונים מיקרוביולוגיים. המלצות לטיפול אנטיביוטי אמפירי בהנחיות אלו מבוססות על שתי תצפיות העלייה בשכיחות Haemophilus influenzae והעלייה בשכיחות פתוגנים נשימתיים במקרים של דלקת חיידקית של הסינוסים, המייצרים Beta-Lactamase.

הנחיות מטעם ה-IDSA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה