אלרגיה

מחצית מחולי אסתמה אינם מגיבים לטיפול סטנדרטי (J Respir Crit Care Med)

כמחצית מהחולים עם אסתמה קלה-עד-בינונית אינם צפויים להגיב לטיפול הנוכחי בנוגדי-דלקת, מאחר שסובלים ממחלה עיקשת ללא אאזנופיליה, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם בכתב העת Journal of Respiratory and Critical Care Medicine.

לדברי החוקרים, בנוסף להשלכות על הטיפול בחולים אלו, לממצאים השפעה על מחקרים עתידיים בנושא אסתמה. במחקרים קליניים, יש לאפיין טוב יותר את פנוטיפ האאזנופילים של החולים, במטרה להבין טוב יותר את התגובה לטיפול ומנגנוני המחלה. בנוסף, דרושים מחקרים להערכת מנגנון המחלה בדרכי האוויר שאינה על-רקע אאזנופילים.

מדגם המחקר כלל 995 חולי אסתמה, שלא קיבלו טיפול במשאפי סטרואידים. מהממצאים עולה כי ב-22% מהחולים קיימת אאזנופיליה עיקשת (2% אאזנופילים ומעלה). בתת-קבוצה של חולים עם אאזנופליה לסירוגין (47% מהחולים) אחוז האאזנופילים הממוצע היה נמוך יותר, ולעיתים קרובות עמד על פחות מסף 2% להגדרת אאזנופיליה בבדיקות כיח חוזרות.

מנגד, חציון ריכוז האאזנופילים בכיח בקבוצת החולים עם אסתמה עיקשת ללא אאזנופיליה (47% מהחולים) היה קרוב יותר ל-0% מלסף 2%.

המחקר כלל חולים שלקחו חלק בתשעה מחקרים קליניים מטעם ה-National Heart Lung and Blood Institute’s Asthma Clinical Research Network. למרות שמחקרים קודמים הדגימו את ההטרוגניות של פנוטיפ האאזנופילים בחולי אסתמה, לא ניתן להעריך במדויק את השכיחות של אסתמה ללא-אאזנופיליה. הדבר נבע בעיקר מכך שהערכות אסתמה ללא אאזנופיליה התבססו על דגימת כיח בודדת.

החוקרים מצאו כי בחולי אסתמה ללא-אאזנופיליה באופן עקבי, לא הייתה תגובה של מדדי FEV1 (Forced Expiratory Volume in 1 Second) בעקבות טיפול פומי בסטרואידים בשילוב עם משאפי סטרואידים, במשך שבועיים, וטיפול פומי ב-Zafirlukast. מהתגובה הירודה לטיפול האינטנסיבי המשולב בחולים עם אסתמה עיקשת ללא-אאזנופיליה עולה כי לחולים אלו פנוטיפ מחלה ייחודי, עבורו יש למצוא טיפולים חדשים.

J Respir Crit Care Med. Published online January 6, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה