אלרגיה

האם יש ערך מוסף למתן מינון גבוה של וויטמין D לחולים בטרשת נפוצה? (Neurology)

מעדויות חדשות עולה כי אין תועלת למתן וויטמין D במינון גבוה להפחתת נגעים בחולים עם טרשת נפוצה (Multiple Sclerosis). במאמר שפורסם בכתב העת Neurology מדווחים החוקרים כי הם לא הצליחו להדגים ערך מוסף למתן מינון גבוה של וויטמין D, בהשוואה לתוספי וויטמין D במינון נמוך בטיפול בחולים עם טרשת נפוצה התקפית-הפוגתית.

המחקר בן שישה חודשים כלל 23 חולים עם טרשת נפוצה התקפית-הפוגתית. כל החולים טופלו בוויטמין D במינון נמוך של 1000 IU ביום. מחצית מהמשתתפים טופלו גם בוויטמין D במינון גבוה להעלאת הרמות בדם לערכי 25-Hydroxyvitamin D של 130-175 nM. יתר החולים טופלו בפלסבו במינון גבוה.

החוקרים ערכו בדיקות הדמיה בתהודה מגנטית (MRI) בתחילת המחקר ולאחר 4, 5 ו-6 חודשים. יעדי הסיום העיקריים כללו את המספר המצטבר של נגעים חדשים שעברו האדרה עם גדוליניום והשינוי בנפח הכולל של נגעי T2.

יעדי הסיום העיקריים של בדיקת הדמיה בתהודה מגנטית לא היו שונים משמעותית בין הקבוצות. עם זאת, תוארו הבדלים ביעדי הסיום המשניים של מדדי Expanded Disability Status Scale Score והישנויות.

החוקרים מודים כי גודל המדגם קטן ודרושים מחקרים גדולים יותר לאישור התוצאות. הם מציינים כי המחקר כלל חולים שסבלו מהמחלה במשך 6 שנים, בממוצע. ייתכן כי מחקרים להערכת וויטמין D במינון גבוה בשלב מוקדם יותר יובילו לתוצאות שונות.

לדברי החוקרים, רופאים רבים אינם בטוחים, על-פי הספרות הרפואית, אם יש מקום למתן וויטמין D במינון גבוה מהמקובל לחולים עם טרשת נפוצה הסובלים מחסר וויטמין D. המחקר הנוכחי מסייע להם מאחר ואינו תומך במתן מינונים גבוהים יותר.

Neurology. 2011;77:1611-1618

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה