אלרגיה

פרסוגרל (אפיאנט) אפקטיבי יותר מקלופידוגרל במינון כפול במטופלים עם HTPR (מתוך Am Heart J)

מחקר חדש מ-Am Heart J  מדווח כי הטיפול ב-prasugrel (אפיאנט) אפקטיבי יותר ממינון כפול של clopidogrel (פלויקס) במטופלים עם פעילות מוגברת של טסיות .

החוקרים מסבירים כי פעילות טסיות מוגברת  (High on-treatment platelet reactivity  ובקיצור HTPR) קיימת בשיעור ניכר מהמטופלים באופן כרוני עם קלופידוגרל והיא עלולה לגרום להשלכות קליניות. האסטרטגיות המיועדות להשגת פעילות טסיות אופטימלית במטופלים אלה אינה ברורה ומוסכמת.

המחקר שבוצע היה פרוספקטיבי, במרכז אחד, חד סמיות, רנדומלי ע”פ קביעת החוקרים, עם מעבר בין הקבוצות שבו נבחן עיכוב איגור טסיות באמצעות פרסוגרל במינון של 10 מ”ג ליום בהשוואה למינון כפול מהמקובל של קלופידוגרל של 150 מ”ג ליום. הטיפול ניתן לאורך 14 יום ב-31 מטופלים עם HTPR הנמצאים בטיפול כרוני מעל שנה עם קלופידוגרל.

כל המטופלים סבלו ממחלה כלילית יציבה ו-87% מהם עברו PCI בעבר.

פעילות הטסיות (PR) הוערכה באמצעות בדיקה ע”י מערכת VerifyNow שנתנה תוצאות PR ביחידות של PRU .

יעד המחקר המרכזי של ה-PR בסוף תקופת הטיפול היה נמוך יותר במטופלים שקיבלו פרסוגרל בהשוואה לקלופידוגרל: 148.1 בהשוואה ל-219.8 , וההבדל היה מובהק סטטיסטי.

גם ע”פ יעד המחקר המשני של שיעור המטופלים עם HTPR , השיעור היה נמוך יותר בקבוצת הפרסוגרל :11.5% לעומת 46.3% באופן מובהק סטטיסטי.

מסקנת החוקרים כאמור היא שנראה שפרסוגרל אפקטיבי יותר ממינון כפול של קלופידוגרל בעיכוב PR במטופלים עם HTPR הנמצאים בטיפול כרוני בקלופידוגרל.

Am Heart J. 2011 Oct;162(4):733-9

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה