אלרגיה

טיפול ב-Nitric Oxide אינו מונע כשל ריאתי בפגים (Pediatrics)

בפגים הנזקקים לתמיכה נשימתית אין תעלת למתן Nitric Oxide בשיאוף, כך עולה מתוצאות מטה-אנליזה של נתונים ממספר מחקרים קליניים. ממצאי הסקירה פורסמו במהדורת אוקטובר של כתב העת Pediatrics.

לדברי החוקרים, השימוש ב- Nitric Oxide בשיאוף כטיפול למניעת נזק ריאתי בפגים נבחן ב-14 מחקרים אקראיים ומבוקרים. עם זאת, למחקרים היו מבנים שונים והתוצאות מעורבות, חלקן מעידות על תועלת ובאחרות לא הודגמה כל השפעה.

אחת הדרכים לאשר או לשלול את התוצאות ולקבוע אם ניתן לנבא תועלת לטיפול ב- Nitric Oxide בשיאוף בפגים, הינה ע”י מטה-אנליזה של נתוני החולים. בסקירה הנוכחית, אספו החוקרים נתונים מהחוקרים המקוריים של 11 מחקרים שכללו 3,298 תינוקות, שנולדו לפני שבוע 37 להיריון. כל התינוקות נזקקו להנשמה מכאנית או CPAP (Continuous Positive Airway Pressure).

בסה”כ, לא הודגם הבדל מובהק סטטיסטית בתוצאות בין תינוקות שטופלו ב- Nitric Oxide בשיאוף ובין הביקורות. שיעורי התמותה או מחלת ריאות כרונית עמדו על 59% לעומת 61%, בהתאמה, ושיעור האירועים הנוירולוגים החמורים עמדו על 25% ו-23%, בהתאמה.

יתרה מזאת, תוצאים אלו לא היו שונים באופן מובהק לפי טיפול באף אחת מתת הקבוצות של היילודים שסווגו לפי גיל ההריון, משקל הלידה, או מדד החמצון בדם.

במחקרים בהם ניתן מינון התחלתי גבוה יותר של Nitric Oxide לא הודגמה תועלת רבה יותר, אך קשה לאשר קשר מנה-תגובה, מאחר שבמרבית המחקרים המינון השתנה לפי התגובה לטיפול.

החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים להערכת הטיפול ב- Nitric Oxide (מינון ומשך הטיפול) באוכלוסיה זו.  הם מסכמים וכותבים כי בשלב זה, אין מקום להמליץ על טיפול שגרתי ב-Nitric Oxide במקרים של כשל נשימתי בפגים.

Pediatrics 2011;128:729-739

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה