אלרגיה

יעילות Plasma Exchange בטיפול בסיבוכי זיהום ב-E. Coli (מתוך Lancet)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו ב-Lancet עולה כי להחלפת פלזמה מוקדמת עשויות להיות תוצאות מבטיחות בטיפול בתסמונת HUS (Hemolytic Uremic Syndrome) על-רקע שלשולים, סיבוך נדיר אך קטלני של זיהום ב-Escherichia Coli.

החוקרים כותבים כי זהו אחד המחקרים הראשונים לאחר התפרצות E. Coli בשלב מוקדם במהלך הקיץ באירופה. מרבית המקרים של התפרצויות דווחו בגרמניה, אך תושבי מדינות אחרות פנו גם הם לקבלת טיפול.

בסוף מאי, ארבע נשים וגבר אחד עם תסמיני HUS על-רקע זיהום ב-E. Coli, כולל אנטריטיס, שלשולים דמיים, אנמיה המוליטית חדה, תרומבוציטופניה, נזק כלייתי חד והפרעה מתקדמת בתפקוד מערכת העצבים המרכזית, טופלו בפלזמה-פרזיס. כל החולים ביקרו לאחרונה בצפון גרמניה.

סרוטיפ 0104:H4 של E. Coli בודד מהחולים והצביע על עמידות גבוהה לצפלוספורינים מדור שלישי מאחר שלזנים ESBL (Extended Spectrum Beta-Lactamase).

כל חולה טופל כל יום עם החלפת פלזמה ע”י צנטריפוגה והחלפה עם FFP (Fresh Frozen Plasma).

לאחר טיפול, חציון ספירת הטסיות וערכי GFR עלה משמעותית וחציון ריכוז LDH ירד. המצב הנוירולוגי השתפר גם הוא.

החוקרים מצא קשר בין מועד התחלת הטיפול ומהירות הדגמת השפעה לטיפול. מרווח הזמן מהופעת שלשולים דמיים עד להתחלת פלזמפרזיס עמד בקורלציה שלילית עם ירידה בריכוזי LDH או החלפת פלזמה (p=0.02).

כל חמשת החולים שוחררו מבית החולים עם תפקוד נוירולוגי תקין בין 5-8 ימים לאחר התחלת הטיפול. החוקרים מסכמים וכותבים כי החלפת פלזמה בשלב מוקדם עשויה להקל על מהלך HUS עקב שלשולים במבוגרים, אך יא לאשר את הממצאים במחקרים אקראיים ומבוקרים.

Lancet. Published online August 24, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה