אלרגיה

טיפול הורמונלי מול תמציות סויה כטיפול בגלי חום בגיל המעבר (מתוך Menopause)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון מרץ של כתב העת Menopause עולה כי טיפול הורמונלי חלופי (HRT ) עשוי להיות יעיל יותר מתמציות סויה בהפחתת גלי חום בזמן גיל המעבר.

נשים בגיל המעבר סובלות בממוצע מ-30 עד 150 גלי חום בחודש. במחקר מטא-אנליזה זה של 19 מחקרים השוו החוקרים בין יעילות  HRT לבין תמציות סויה בהשוואה לפלצבו בהפחתת גלי החום. סך של 760 נשים מטופלות ו-770 נשים ללא טיפול השתתפו במחקרים. התוצאות הדגימו כי לנשים שנטלו HRT היו בממוצע 24 גלי חום פחות בחודש. בנשים אשר נטלו תמציות סויה היו 12 גלי חום פחות בחודש בממוצע. המחקר לא התייחס לסויה שמקורה במזון.

נהוג לחשוב כי ההשפעה של סויה דומה להשפעת האסטרוגן על המח, העצמות וכלי הדם. מחקר ה-NIH ב-2002 מצא כי HRT עשוי להעלות סיכון לסרטן השד, מחלת לב וארוע מוחי. על כן החוקרים מציינים כי על הנשים שנוטלות HRT ליטול את המינון הנמוך ביותר האפשרי לתקופת הזמן הקצרה ביותר. אמנם, גם לסויה קיימות תופעות לוואי, הכוללות בחילה, תפיחות בטנית ועצירות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הטיפול הטוב ביותר לגלי חום עשוי להיות HRT , והבא אחריו תמציות סויה. יש לזכור כי ההתמודדות עם גלי חום היא שונה לכל אישה. יש כאלה שמעדיפות טיפול בהורמונים, יש המעדיפות סויה ויש כאלה שמעדיפות לחכות עד להפחתה טבעית של גלי החום.

Menopause, March 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה