אלרגיה

חיסון כנגד שפעת מומלץ לילדים בסיכון גבוה לתחלואה חמורה ותמותה (Lancet)

חיסון כנגד שפעת מומלץ בעדיפות גבוהה לילדים בסיכון גבוה לתחלואה חמורה או תמותה, כולל בני מיעוטים ואלו עם מחלות-רקע ספציפיות, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו ב-Lancet.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ילדים בגילאי 0-18 שנים נפגעו באופן לא-פרופורציונאלי ממגפת שפעת H1N1. כעת ביקשו החוקרים לבחון את התמותה של ילדים במטרה להתאים את ההנחיות לעונות השפעת בעתיד.

החוקרים זיהו את כל מקרי התמותה של ילדים עקב שפעת H1N1 באנגליה, בתקופה שבין 26 ביוני, 2009, עד 22 במרץ 2010. בדיקות מעבדה או תעודות פטירה שימשו לאישור זיהום בשפעת. החוקרים אספו מידע מפורט אודות ההיסטוריה הרפואית, התמונה הקלינית והמהלך הקליני של המחלה החריפה.

החוקרים מדווחים על 79 מקרי תמותה של ילדים על-רקע מגפת שפעת H1N1, עם שיעורי תמותה במהלך הילדות של 6 מקרים למיליון איש. שיעורי התמותה הגבוהים ביותר תועדו בקרב ילדים מתחת לגיל שנה. בהשוואה לילדים בריטים לבנים, בהם שיעורי התמותה עמדו על 4 מקרים למיליון, שיעורי התמותה היו גבוהים יותר בקרב ילדים בנגלדשים, עם 47 מקרי תמותה למיליון ובילדים פקיסטנים, עם 36 מקרי תמותה למיליון.

ב-45 מבין 70 מקרי התמותה הילדים סבלו ממחלות-רקע (64%), ו-15 ילדים היו בריאים קודם לכן (21%). שיעורי התמותה המתוקנים לגיל, הגבוהים ביותר, תועדו בנוכחות מחלה נוירולוגית כרונית (1536 מקרי תמותה למיליון איש).

בהשוואה לילדים שמתו לאחר האשפוז, בקרב 19 הילדים שמתו בטרם האשפוז (27%), שיעור הילדים שהיו בריאים או סבלו ממחלת רקע קלה, היה גבוה יותר. מבין 45 הילדים שטופלו ב-Oseltamivir, שבעה בלבד קיבלו את הטיפול בתוך 28 שעות מהופעת התסמינים, ורק שלושה קיבלו את הטיפול לפני האשפוז לבית החולים. רק שני ילדים מבין אלו שמתו קיבלו את החיסון כנגד H1N1.

החוקרים טוענים כי ילדים בסיכון מוגבר למחלה חמורה או תמותה עקב שפעת מצויים בעדיפות גבוהה יותר לקבלת החיסון כנגד H1N1. קבוצה זו כוללת את אלו עם מחלות-רקע ספציפיות וילדים מקבוצות מיעוטים מסוימות. בנוסף, ישנה חשיבות רבה לטיפול בטרם האשפוז לבית החולים.

Lancet. Published online October 26, 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה