אלרגיה

טיפול אנטי-רטרוויראלי לילדים עם חשיפה בתר-לידתית ל-Nevirapine (מתוך N Engl J Med)

בילדים עם חשיפה קודמת למנה-בודדת של Nevirapine (וירמיון) למניעת הדבקה בתר-לידתית בנגיף HIV, טיפול אנטי-רטרוויראלי הכולל Zidovudine (רטרוביר) ו-Lamivudine (אפיביר) עם שילוב Lopinavir עם Ritonavir (קלטרה) הביא לתוצאות טובות יותר בהשוואה לטיפול ב-Zidovudine ו-Lamivudine עם Nevirapine.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מנה בודדת של Nevirapine הינה אבן הפינה של משטר הטיפול למניעת הדבקה מאם ליילוד בנגיף ה-HIV באזורים בעלי משאבים מוגבלים, אך Nevirapine מוביל לעיתים קרובות לסלקציה של נגיפים עמידים באימהות וילדים שנדבקו בנגיף למרות הטיפול המניעתי. הטיפול האנטי-רטרוויראלי האופטימאלי לילדים בילדים שנחשפו בעבר למנה בודדת של Nevirapine אינה-ידועה.

החוקרים ערכו מחקר אקראי להערכת הטיפול הראשוני ב-Zidovudine ו-Lamivudine עם Nevirapine או Lopinavir בילדים נשאי HIV בגילאי 6-36 חודשים, בשש מדינות באפריקה, שהתאימו לטיפול לפי קריטריוני WHO. היעד העיקרי היה כשל וירולוגי או הפסקת הטיפול עד לשבוע 24 למחקר. ההרשמה למדגם הופסקה בשלב מוקדם בהמלצת ועדת המעקב לבטיחות.

מדגם המחקר כלל 164 ילדים. חציון רמות לימפוציטים CD4+ עמד על 19%; 56% מהילדים עם מחלה בשלב 3 או 4 לפי הגדרות WHO. שיעור הילדים שענו על יעד הסיום העיקרי של המחקר היה גבוה יותר בקבוצת המטופלים ב- Nevirapine (39.6%) בהשוואה למטופלים ב-Lopinavir (21.7%). עמידות בסיסית ל- Nevirapine תועדה ב-18 מבין 148 הילדים (12%) וניבאה כשלון של הטיפול. לא תועדו הבדלים משמעותיים בשיעור תופעות הלוואי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי שילוב Zidovudine ו-Lamivudine עם Lopinavir הביא לתוצאות טובות יותר בהשוואה לטיפול ב-Zidovudine ו-Lamivudine עם Nevirapine למניעת הדבקה בנגיף HIV סביב הלידה בילדים עם חשיפה קודמת למנה-בודדת של Nevirapine. מאחר ש- Nevirapine משמש הן לטיפול והן למניעת הדבקה בתר-לידתית בנגיף HIV באזורים עם משאבים מוגבלים, דרושות אפשרויות חלופיות למניעת הדבקה בנגיף HIV מאם לילד וכן לטיפול בנגיף HIV.

N Engl J Med. 2010 Oct 14;363(16):1510-20

לידיעה ב-DocGuide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה