אלרגיה

זיהום rinovirus ממושך מסבך השתלת ריאה (מתוך Am J Respir Crit Care Med)

ממחקר חדש עולה, כי זיהום פרסיסטנטי ע”י rinovirus עלול להביא לפגיעה בתפקוד השתל במושתלי ריאה.

לדברי החוקרים, נגיף נפוץ זה, הנתפס לעיתים קרובות כצופה תמים ע”י קלינאים רבים, קשור בסיבוכים משמעותיים בחולים בסיכון גבוה.

במסגרת המחקר, העריכו החוקרים היארעות זיהום כרוני ע”י rinovirus וכן את ההשלכות הקליניות הפוטנציאליות על 68 מושתלי ריאה, שעברו 285 שטיפות ברונכואלבאולריות במהלך 19 חודשים.

בבסיס המחקר עמדה תצפית, לפיה זן מסוים של rinovirus בודד באופן חוזר ונשנה מריאותיהם של מושתלי ריאה במשך מספר שבועות.

החוקרים זיהו את הנגיף באמצעות RT-PCR בעשרה מושתלי ריאה (14.7%), כאשר שניים מתוכם (גבר בן 57 ואישה בת 66 שנים) סבלו מזיהום פרסיסטנטי ע”י rinovirus.

בקרב חולים אלה, מציינים החוקרים, שניים סבלו מתסמינים כרונים של דרכי הנשימה העליונות, כולם סבלו מהישנות של תסמינים בדרכי הנשימה התחתונות, ושניים מתו לבסוף עקב חוסר תפקוד של השתל.

עפ”י התוצאות, תאים אפיתליאלים ואינטרסטיציאלים נמצאו חיוביים ל- rinovirus, מה שהוכיח כי הנגיף היה נוכח בפרנכימה הריאתית.

החוקרים מדגישים, כי נגיפי RNA אינם יכולים לגרום לזיהום לטנטי, ואינם יכולים לדבוק בפני השטח של הרירית מבלי לעבור דגרדציה. לכן, זיהום מתמשך ע”י נגיף RNA במשך חודשים מצביע על מחזור חלוקה פעיל ועל זיהום פרסיסטנטי.

השלב הבא, לדברי החוקרים, עשוי להיות בדיקת כל הזיהומים הנשימתיים האקוטיים באוכלוסיה זאת, כולל זיהומים בדרכי הנשימה העליונות, סקירת דרכי הנשימה העליונות לנוכחות הנגיף וכן מעקב אחר סוג הנגיף ותדירות הסיבוכים. לדבריהם, מספר ניכר של זיהומים קשור, קרוב לוודאי, לתסמינים נשימתיים עליונים המגבילים את עצמם.

לסיכום, rinovirus קשור בתסמינים נשימתיים תחתונים במושתלי ריאה. בהכרת נוכחות נגיף זה, הרופאים המטפלים במושתלי הריאות יוכלו להימנע מבדיקות ומטיפולים מיותרים.

Am J Respir Crit Care Med 2006;174:1392-1399

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה