היענות גבוהה יותר לדיאטה ים תיכונית קשורה להורדת הסיכון לשבץ מוחי (American Heart Journal )

היענות גבוהה לדיאטה ים תיכונית קשורה לסיכון מופחת לאירוע קורונרי חריף ושבץ, כך עולה ממחקר המתפרסם ב-American Heart Journal  .

החוקרים מציינים ברקע שלמרות שתפקידה של דיאטה ים תיכונית במניעה של מחלה קרדיווסקולרית הוערך וידוע, הקשר לשבץ מוחי כמעט ולא נבדק עדיין. מטרת המחקר הייתה לבחון את הקשר בין מידת ההיענות לדיאטה ים תיכונית ולסיכון של אירוע קורונרי חריף (ACS) או שבץ איסכמי.

השתתפו במחקר 1000 מטופלים שחולקו לקבוצות של 250 בכל אחת. קבוצה אחת כללה 250 מטופלים עוקבים שעברו ACS ראשון, קבוצה שנייה 250 שעברו אירוע שבץ ראשון, ו-500 קבוצת ביקורת מתאימה מבוססת אוכלוסיה עם התאמה של 1 ל-1 מבחינת גיל ומין.

נעשה ניתוח של גורמים סוציודמוגרפים, קליניים, פסיכולוגיים, תזונתיים ומשתנים נוספים של סגנון חיים. ההיענות לדיאטה ים תיכונית הוערכה ע”פ מדד ה-MedDietScore שנע בטווח של בין 0 ל-55 .

לאחר ביצוע התאמות נמצא שכל דרגה בסולם של ההיענות היה קשור להפחתה ברמת הסיכון לפי יחס של 0.91 ל-ACS , ושל 0.88 לשבץ איסכמי. (ההפחות בסיכון היו מובהקות סטטיסטית).

החוקרים מסכמים כי העבודה הנוכחית מרחיבה את הידע על ההשפעה המגינה של דיאטה ים תיכונית בכך שהיא מציגה את הקשר בין שיפור ההיענות לירידה בסיכון לשבץ.

American Heart Journal. 2011;162(4):717-724

תגובות רוצה להצטרף לדיון?

אין תגובות עדיין. היה הראשון להגיב!

מאמרים

חשיבותו של ליווי רוקחי במטופלים לאחר אוטם שריר הלב (J. Pharm. Pract)

חשיבותו של ליווי רוקחי במטופלים לאחר אוטם שריר הלב (J. Pharm. Pract)

מערכת האתר
מערכת האתר
אין תגובות|05/06/2024

ליווי וחינוך פרטני על ידי רוקחים עשוי לשפר את ההקפדה על נטילת והבנת התכלית בנטילת תרופות קרדיו-וסקולריות, כך עולה ממחקר שפורסם ב-Journal of Pharmacy Practice and Research. הביא לפרסום יהונתן ניסן בהמלצתו של פרופ’ שוורצברג

כניסת צוות רפואי

הכניסה לאתר מותרת אך ורק לצוות הרפואי

לקבלת קוד אימות לנייד ולמייל, יש למלא את כתובת המייל ואת מספר הטלפון שלך

עדיין לא נרשמת? באפשרותך לבצע רישום כאן