צריכת קפאין לפני אימון גופני מסייעת בשריפת שומנים (J Int Soc Sports Nutr)

צריכת קפאין כחצי שעה לפני פעילות אירובית עשויה להגדיל את שריפת השומנים בזמן הפעילות, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of the International Society of Sports Nutrition. ההשפעות של קפאין היו גדולות יותר כאשר הפעילות נערכה אחרי הצהריים, בהשוואה לביצוע הפעילות בשעות הבוקר.

במסגרת המחקר, 15 גברים (בגיל ממוצע של 32 שנים) השלימו מבחן מאמץ ארבע פעמים במרווחים של שבעה ימים. הם נטלו אבקת פולי קפה ירוד במינון 3 מ”ג/ק”ג (מקביל לקפה חזק), או פלסבו שהומס במים. כל משתתפים השלים את המבחן תחת כל ארבעת המצבים, בסדר אקראי, כולל נטילת קפאין או פלסבו 30 דקות לפני המבחן בשעה 8 בבוקר ובשעה 5 אחה”צ.

בימי מבחן המאמץ, המשתתפים נטלו את הקפאין או פלסבו ונחו במשך 30 דקות לפני התחלת פעילות רכיבה. החוקרים ניסו להתאים את התנאים לפני כל מבחן כולל מרווח השעות שחלף מהארוחה האחרונה, נטילת תכשירים מעוררים ופעילות גופנית ומדדו את חמצון שומן, קליטת חמצן מקסימאלית ועצימות הפעילות.

מהנתונים עלה כי נטילת קפאין 30 דקות לפני פעילות אירובית הגדילה את חמצון השומן במהלך הפעילות, ללא תלות בשעה ביום בה נערך האימון. באותה עת, קצב שריפת שומנים היה גבוה יותר אחה”צ, בהשוואה לבוקר.

בהשוואה לפלסבו, קפאין הגדיל את חמצון שומן ב-10.7% בבוקר וב-29% אחר הצהריים. קפאין גם הגביר את עצימות האימון ב-11% בבוקר וב-13% אחרי הצהריים. קליטת חמצן מקסימאלית הייתה גם כן גבוהה יותר אחר הצהריים.

בסיכומו של דבר, ממצאים אלו מציעים כי שילוב של צריכת קפאין ואימון גופני בעצימות מתונה בשעות אחר הצהריים מובילים לתוצאות הטובות ביותר באלו המבקשים להגביר את חמצון שומן במהלך פעילות גופנית אירובית.

J Int Soc Sports Nutr. 2021;18:5

לידיעה במדסקייפ

תגובות רוצה להצטרף לדיון?

אין תגובות עדיין. היה הראשון להגיב!

מאמרים

מחלת כבד שומני מטבולי כגורם סיכון למחלת כליה כרונית

מחלת כבד שומני מטבולי כגורם סיכון למחלת כליה כרונית

מקור: Biomedicines
ד"ר דוד טובבין
ד"ר דוד טובבין
אין תגובות|10/12/2025

לשתי המחלות מאפיינים משותפים רבים וביניהם שכיחות גבוהה, גורמי סיכון, מחלות נלוות וסיבוכים כמו השמנה, יתר לחץ דם, סכרת, דיסליפידמיה ומחלת לב וכלי דם וכן הסכנה שבהתפתחות לכדי מחלה סופנית

דעת המומחים לאנדוקרינולוגיה והמלצות האיגוד לרפואת המתבגרים לגבי הטיפול בחסר בויטמין  D בילדים ובמתבגרים (CME)

דעת המומחים לאנדוקרינולוגיה והמלצות האיגוד לרפואת המתבגרים לגבי הטיפול בחסר בויטמין  D בילדים ובמתבגרים (CME)

מערכת האתר
מערכת האתר

חסר בויטמין D נפוץ מאוד בילדים ובמתבגרים באופן גלובלי. בגיל הילדות חסר זה יכול להוביל לרככת, לנכות ואף לתחלואה מסכנת חיים. בעשור השני לחיים מסת העצם גדלה משמעותית ולכן גיל ההתבגרות הינו תקופה קריטית לבריאות העצם בהמשך החיים. מעבר לכך, הידע לגבי השפעותיו הגופניות של ויטמין D שאינן קשורות בבריאות העצם הולך ומתרחב. קיימת חשיבות רבה להקפדה על ערכי ויטמין D תקינים בגיל הילדות וההתבגרות. מוצגות כאן יחד עמדת המומחים באנדוקרינולוגיה מהעיתון expert opinion of endocrinology and metabolism  ונייר העמדה של האיגוד לרפואת המתבגרים, שפורסם בעיתון לרפואת המתבגרים, כדי לסכם את ההמלצות הנוגעות לבירור ולטיפול בחסר בויטמין D בילדים ובמתבגרים.

צריכת מיצים מ-100% פירות ומשקל גופם של ילדים ומבוגרים (JAMA Pediatr)

צריכת מיצים מ-100% פירות ומשקל גופם של ילדים ומבוגרים (JAMA Pediatr)

ד"ר עדי זיו
ד"ר עדי זיו

ד”ר עדי זיו, עורך מדור ילדים, מביא אנליזה וסקירה סיסטמית שפורסמה לאחרונה ב-JAMA PEDIATRICS, ששמה לה למטרה לאחד את המידע הידוע לגבי צריכת מיצים המורכבים מ-100% פירות והבנת ההשפעה של צריכה זו על משקל הגוף בילדים ומבוגרים.

כניסת צוות רפואי

הכניסה לאתר מותרת אך ורק לצוות הרפואי

לקבלת קוד אימות לנייד ולמייל, יש למלא את כתובת המייל ואת מספר הטלפון שלך

עדיין לא נרשמת? באפשרותך לבצע רישום כאן