Fatty Liver

מטופלי NAFLD ירוויחו מטיפול באזטימיב ורוזובסטטין (BMC Medicine)

מחקר חדש בפאזה 4 מראה ezetimibe בשילוב עם rosuvastatin מורידים את ערכי שומן הכבד בקרב מטופלים עם מחלת כבד שומני לא אלכוהולי (NAFLD)

מחקר חדש בפאזה 4 שפורסם ב-BMC Medicine מראה כי ezetimibe בשילוב עם rosuvastatin מורידים את ערכי שומן הכבד בקרב מטופלים עם מחלת כבד שומני לא אלכוהולי (NAFLD). הממצאים מהניסוי ESSENTIAL עשויים לתרום לוויכוח האם השילוב של הורדת השומנים עשוי להועיל מעבר להשפעותיו בדם.

המטרה העיקרית של ניסוי ESSENTIAL הייתה לבחון את ההשפעה הפוטנציאלית של ezetimibe על סטאטוזיס בכבד תחת טיפול בסטטינים. בסך הכל, 70 חולים עם NAFLD שאובחן באמצעות אולטרסאונד גויסו לניסוי פרוספקטיבי, במרכז יחיד, בפאזה 4. המשתתפים חולקו באקראי ביחס של 1:1 לקבלת ezetimibe 10 מ”ג פלוס rosuvastatin 5 מ”ג מדי יום או rosuvastatin 5 מ”ג למשך 24 שבועות. השינוי בשומן הכבד נמדד באמצעות MRI-PDFF, תוך שימוש בערכים הממוצעים בכל אחד מתשעה מקטעי כבד. אלסטוגרפיה מגנטית (MRE) שימשה גם למדידת פיברוזיס בכבד, אם כי התוצאות לא הראו הבדלים כלשהם בין תחילת המחקר לסוף הטיפול בשתי הקבוצות.

החוקרים דיווחו כי גם הטיפול בשילוב של ezetimibe-rosuvastatin וגם ב-rosuvastatin כמונותרפיה הפחיתו פרמטרים שעלולים להיות קשורים לתוצאים שליליים ב-NAFLD, כגון אינדקס מסת גוף והיקף מותניים, טריגליצרידים וכולסטרול LDL. נצפתה גם ירידה ברמות חלבון תגובתי C בדם, ובאינטרלאולין-18. יש לציין כי לא היה שינוי באנזימי הכבד.

בנוסף, בוצעו מספר ניתוחי תת-קבוצות המצביעים על כך ש-“מטופלים עם BMI גבוה יותר, סוכרת מסוג 2, תנגודת לאינסולין ופיברוזיס חמור בכבד היו צפויים להגיב טוב לטיפול ב-ezetimibe”, אמר החוקר הראשי ל-Medscape. “נתונים אלו מצביעים על כך ש- ezetimibeבתוספת rosuvastatin היא אפשרות טיפולית בטוחה ויעילה לטיפול בחולים עם NAFLD ודיסליפידמיה”, סיכם.

לכתבה ב-Medscape

למאמר ב-BMC Medicine

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה