Eczema

ההשפעה של אקזמה בדרגה מתונה-עד-חמורה על קצב הגדילה של ילדים (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-AAD)

אטופיק דרמטיטיס בדרגה בינונית-עד-חמורה עשויה להאט את קצב הגדילה של ילדים מתחת לגיל 12 שנים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Dermatology.

מחקר PEDISTAD הינו מחקר בינלאומי הנמשך בימים אלו וכולל 1,326 ילדים מתחת לגיל 12 שנים עם אבחנה של אטופיק דרמטיטיס בדרגה בינונית-עד-חמורה, שאינם מאוזנים היטב תחת טיפול מקומי והיו מועמדים לטיפול סיסטמי. החוקרים בחנו את שיעור החולים מעל אחוזון חמישים ואת האחוזונים הממוצעים לגובה, משקל ומדד מסת גוף בתחילת המחקר אל מול נתוני המרכז לבקרת מחלות ומניעתן אודות האוכלוסייה הבריאה, תוך סיווג לפי גיל בחודשים, והשוו את הנתונים אל מול עקומות הגידלה המתוקנות של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בילדים בריאים בגילאי 0-12 שנים.

מהנתונים עולה כי בהשוואה לערכים התקינים באוכלוסייה הכללית, 50% מהבנים ו-51% מהבנות במחקר PEDISTAD היו מעל אחוזון 50 למשקל, אך רק 38% ו-52%, בהתאמה, היו מעל אחוזון 50 לגובה. מבין אלו בגילאי 5-12 שנים, רק 28% מהבנים ו-47% מהבנות היו מעל אחוזון 50 לגובה, כאשר 69% מהבנים ו-71% מהבנות היו מעל אחוזון 50 למדד מסת גוף.

החוקרים כותבים כי הם לא הופתעו מאוד מהממצאים המעידים על ירידה בקצב גדילה ליניארית, מאחר וישנם גורמים רבים העשויים לתרום לכך, כולל דלקת כרונית, שינה לקויה ושימוש בסטרואידים מקומיים או סיסטמיים.  עם זאת, הם הופתעו מעט מהעלייה במשקל ובמדד מסת הגוף, אך זו עשויה לנבוע מירידה בפעילות גופנית/השתתפות בספורט ודרושים מחקרים נוספים בנושא.

ממצאי המחקר מדגישים את העובדה כי בילדים עם אטופיק דרמטיטיס בדרגה בינונית-עד-חמורה מדדי מסת גוף גבוהים יותר וגובה נמוך יותר בהשוואה לילדים תואמים באוכלוסייה הכללית, ככל הנראה עקב השלכות ישירות ועקיפות של דלקת מסוג 2 שאינה מאוזנת.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-AAD

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה