ההכרזה – בכנס ראסל בארי הבינלאומי השני ירושלים 19-20 בספטמבר 2005
כ-40 חוקרים מהמובילים בתחום הסוכרת בעולם ישתתפו בכנס, ולצידם כ-40 ממובילי חקר הסוכרת וטרשת העורקים בישראל. לכנס צפויים להגיע כ-500 משתתפים.
לכנס יגיעו גם נציגי חברת התרופות הבינלאומית פייזר ובמהלכו יכריזו על שיתוף פעולה בהיקף של 1.5 מליון $ המיועד למחקר משותף עם חוקרי די-קיור הישראלים. מאז הקמתה לפני כשנה גייסה די-קיור מקרן ראסל בארי כ-5 מליון דולר שהושקעו ב-31 מחקרים בארץ, ובנוסף כ-1.5 מליון $ תרומת חברת פייזר.
יום לפני פתיחת הכנס הבינלאומי יתקיים בירושלים מפגש מיוחד עם נציגי DRI (המכון למחקר סוכרת שבאוניברסיטת מיאמי בפלורידה) המעוניינים ליצור שיתופי פעולה עם מכוני המחקר בארץ. ” אחד ההישגים הגדולים” אומר פרופ. איתמר רז, נשיא קרן די-קיור “הוא שמרכזים חשובים בארה”ב מעוניינים ליצור עימנו שיתופי פעולה”.
במהלך השנה מאז הקמתה הצטרפו לנשיאות די-קיור מספר אישים מובילים בישראל, ביניהם:
אביגדור יצחקי לשעבר מנכ”ל משרד רוה”מ, היום יו”ר מכון התקנים; ראובן אדלר, מנכ”ל ובעלים של חברת הפרסום אדלר-חומסקי-וורשבסקי; גזי קפלן, סמנכ”ל אוסם; עו”ד צבי אגמון; ח”כ רוני מילוא; ח”כ דן מרידור; אנשי העסקים דוד מוסרי, עמי לפידות וסם קיובק; האלוף במיל. ח”כ אפי איתם ואחרים. בראש הקרן עומדים פרופ. רז ואיש העסקים בועז משעולי.
החודש יכנס לתפקידו גם המנכ”ל החדש פרופסור יונה תדיר. פרופ. תדיר ניהל בעבר את בית-החולים “רמת מרפא”, את יחידת ההפריה של ביה”ח בילינסון ושימש כמנהל הרפואי של מכון הלייזרים ע”ש בקמן באוניברסיטת קליפורניה.
קרן D-CURE הינה קרן וולנטרית במטרה לגייס כספים להגדלת מימון המחקרים ושיתופי הפעולה שמטרתם מציאת תרופה לסוכרת. ישראל היא בין המדינות המובילות את המחקר לריפוי סוכרת בעולם. ההערכה היא שהמחקר יניב פיתוחים בתחומי הטכנולוגיה ויקדם השקעות בינלאומית בישראל. הקרן משמשת כגוף-על לכל הארגונים והגופים העוסקים בסוכרת בארץ, ועובדת בשיתוף פעולה עם מרכזים רפואיים מובילים בארץ ובעולם.
זהו ניסיון ראשון וחדשני בעולם “להתקיף” מחלה באמצעות איגום כל הארגונים העוסקים בה ותגבור פעולתם על ידי הזרמת תקציבים חדשים.
כ-190,000,000 איש בעולם חולים בסוכרת, והיקף החולים וסיבוכי המחלה מהווים נטל כבד מאוד על מערכות הבריאות הציבוריות. המחלה הוגדרה כ”מגיפת המילניום”: שיעור חולי הסוכרת בעולם הוכפל לעומת שנות ה-70 והוא צפוי לעלות ל-300 מיליון בשנת 2025. בישראל אובחנו כ-400,000 חולי סוכרת ועוד כמליון איש הם בעלי תסמינים העלולים לגרום למחלה.
לפרטים נוספים: יואב, ליבוביץ-ברגר יחס”צ טל. 02-6535133








תגובות רוצה להצטרף לדיון?
יש להתחבר כדי להגיב.
התחבראין תגובות עדיין. היה הראשון להגיב!