תוספי ויטמין B נמצאו כבר כמסייעים בהאטת הירידה בתפקוד קוגניטיבי באנשים מבוגרים עם בעיות זכרון. כעת מחקר שפורסם ב-Journal of Alzheimer’s Disease מראה שרמות גבוהות יותר של חומצת שומן אומגה 3 מעצימות את האפקט של ויטמיני B .
החוקרים מסבירים כי האפקטיביות של מתן תוספי ויטמין B הייתה גבוהה יותר כאשר רמות ההומוציסטאין היו מעל הרמה הממוצעת , אשר קשור לסטטוס ויטמין B ועלול להיות רעיל למוח. החוקרים מצאו כי קיים קשר בין רמות אומגה 3, הומוציסטאין, שיעורי אטרופיה מוחית. החוקרים ביקשו למצוא אם אומגה 3 וויטמין B עשויים לפעול ביחד למניעת ירידה קוגניטיבית.
בתחילת המחקר, כל מטופל עבר סדרת בחינות למדידת רמת התפקוד הקוגניטיבי, ובדיקת דם לקביעת רמות חומצות DHA (ר”ת של docosahexaenoic acid ) ו-EPA (ר”ת של eicosapentaenoic acid ) .
המשתתפים חולקו ל-2 קבוצות באופן אקראי , כאלה שקיבלו תוספי ויטמין B (חומצה פולית, B6 ו-B12) או פלצבו למשך שנתיים. התפקוד הקוגניטיבי נמדד בתחילת ובסוף המחקר והושווה למצב הבסיס בתחילת המחקר.
החוקרים מדווחים כי מצאו שאנשים שהיו עם רמות נמוכות של אומגה 3, למתן תוספי ויטמין B לא היה אפקט כלשהו, אך באלה עם רמות גבוהות , תוספי הויטמין B היו מאוד אפקטיביים במניעת ירידה קוגנטיבית, בהשוואה לפלצבו.
החוקרים מסמכים כי ממצאים אלה משלימים ממצאים קודמים של מחקר קודם שהראו כי תוספי ויטמין B מאיטים את שיעור האטרופיה המוחית בקרב מטופלים עם הפרעה קוגניטיבית קלה, רק באלה שהם עם רמות גבוהות של אומגה 3 בתחילת הטיפול. עוד נמצא כי לרמות DHA יש השפעה גדולה יותר מאשר EPA , אך הם מציינים שנדרש לכך עוד מחקר.
החוקרים מסכמים כי השלב הבא יהיה לבחון אם מתן משולב של ויטמין B ביחד עם אומגה 3 עשוי להאט מעבר מהפרעה קוגניטיבית למחלת אלצהיימר. הם סבורים שיהיה בכך צעד חשוב למניעת מחלת אלצהיימר.
J Alzheimers Dis.2016 Jan 6.








תגובות רוצה להצטרף לדיון?
יש להתחבר כדי להגיב.
התחבראין תגובות עדיין. היה הראשון להגיב!