צריכה יומית של מולטיויטמינים לא הובילה לשיפור בתפקוד קוגניטיבי או ירידה בסיכון קרדיווסקולרי (Ann Intern Med )

צריכה יומית של מולטיויטמינים לא הצליחה לשפר תפקוד קוגנטיבי בגברים מבוגרים וגם לא להפחית אירועים קרדיווסקולרים במטופלים שעברו אוטם שריר הלב (MI) – כך עולה משני מחקרים אקראיים המתפרסמים ב-Ann Intern Med . 

במחקר הראשון לא היו הבדלים בשינויים בתפקוד הקוגניטיבי , או בזיכרון מילולי בין אלו שצרכו מולטיויטמינים או פלציבו לאורך 8.5 שנות מעקב בממוצע.  

גם לגבי MI , שבץ ויעד מחקרי משולב שכלל תמותה, חזרה של MI , שבץ, רהוסקולריזציה קורונרית, או אישפוז בשל תעוקה – השיעור בקרב הקבוצה שנטלה מולטיויטמינים (במינונים גבוהים ובשילוב עם מינרלים) היה 27% לעומת 30% בקבוצת הפלצבו, אך ההבדל לא היה מובהק סטטיסטי (סיכון יחסי 0.89, בטווח בר סמך של 0.75-1.09).

החוקרים מציינים שלמרות מימצאים אלה שיעור האמריקאים הצורך מולטיויטמינים  ותוספי תזונה אחרים ממשיך לצמוח, כשמחקר קודם הראה עלייה ל-42% בתקופה שבין -1988 עד 1994 ועלייה נוספת ל-53% בתקוםה שבין 2003 עד 2006.


Grodstein F, et al “Long-term multivitamin supplementation and cognitive function in men: the Physicians Health Study II” Ann Intern Med 2013; 159; DOI: 10.7326/0003-4819-159-12-201312170-00006.

תגובות רוצה להצטרף לדיון?

אין תגובות עדיין. היה הראשון להגיב!

מאמרים

חשיבותו של ליווי רוקחי במטופלים לאחר אוטם שריר הלב (J. Pharm. Pract)

חשיבותו של ליווי רוקחי במטופלים לאחר אוטם שריר הלב (J. Pharm. Pract)

מערכת האתר
מערכת האתר
אין תגובות|05/06/2024

ליווי וחינוך פרטני על ידי רוקחים עשוי לשפר את ההקפדה על נטילת והבנת התכלית בנטילת תרופות קרדיו-וסקולריות, כך עולה ממחקר שפורסם ב-Journal of Pharmacy Practice and Research. הביא לפרסום יהונתן ניסן בהמלצתו של פרופ’ שוורצברג

כניסת צוות רפואי

הכניסה לאתר מותרת אך ורק לצוות הרפואי

לקבלת קוד אימות לנייד ולמייל, יש למלא את כתובת המייל ואת מספר הטלפון שלך

עדיין לא נרשמת? באפשרותך לבצע רישום כאן