בכתב העת Journal of American Heart Association מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בקרב מבוגרים, רמות גבוהות יותר של חומצות שומן אומגה-שלוש, רב-בלתי-רוויות, מלוות בשכיחות נמוכה יותר של אוטמים תת-קליניים ומבנה טוב יותר של החומר הלבן בבדיקות הדמיה בתהודה מגנטית.
ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי צריכת טונה או דגים אפויים או צלויים, אך לא דגים מטוגנים, מלווה בפחות שינויים תת-קליניים במבנה המוח לפי בדיקת הדמיה בתהודה מגנטית. הם בחנו את הקשר בין רמות פוספוליפידים חומצות שומן רב-בלתי-רוויות, אומגה-שלוש, הסמן לחשיפה, ובין שינויים תת-קליניים במבנה המוח בבדיקת הדמיה בתהודה מגנטית.
במחקר Cardiovascular Health Study נכללו 3,660 משתתפים, בגילאי 65 שנים ומעלה, שעברו בדיקות הדמיה בתהודה מגנטית של המוח בין השנים 1992-1994, ו-2,313 עברו בדיקות חוזרות לאחר חמש שנים. בדיקות ההדמיה נבחנו ע”י נוירו-רדיולוגים. משתתפים עם אירועים ידועים של התקף איסכמי חולף או אירוע מוחי הוצאו מהמחקר. רמות פוספוליפידים חומצות שומן רב בלתי רוויות נמדדו בדגימות דם שנאספו בשנים 1992-1993 והחוקרים בחנו את הקשר אל מול הממצאים בבדיקות ההדמיה. לאחר תקנון רב-משתנים, יחס הסיכויים לאוטם תת-קליני עמד על 0.60 (P=0.001) ברבעון העליון בהשוואה לתחתון של צריכת חומצות שומן אומגה-שלוש, ארוכות-שרשרת. החוקרים זיהו קשר בין תכולה גבוהה יותר של חומצות שומן אומגה-שלוש ארוכות-שרשרת ובין מבנה טוב יותר של החומר הלבן, אך לא עם מבנה החריצים או החדרים, סמנים לאטרופיה מוחית, או הופעת אוטמים תת-קליניים.
ממצאי המחקר תומכים בהשפעות המועילות של צריכת דגים, המקור העיקרי לחומצות שומן אומגה-שלוש, על מבנה המוח בגיל מאוחר יותר.





תגובות רוצה להצטרף לדיון?
יש להתחבר כדי להגיב.
התחבראין תגובות עדיין. היה הראשון להגיב!