Brain Cancer

מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר את Vorasidenib לטיפול בגליומה (מתוך הודעת ה-FDA)

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) לטיפול במקרים מסוימים של גליומה דיפוזית עם מוטציות IDH (או Isocitrate Dehydrogenase) ומדובר בטיפול הממוקד הראשון שאושר לטיפול בסוג זה של גידולים מוחיים.

באופן ספציפי, הטיפול הפומי מכוון כנגד IDH1 ו-IDH2 ומאושר לטיפול לאחר ניתוח במבוגרים וילדים בגילאי 12 שנים ומעלה עם אוליגודנדרוגליומה או אסטרוציטומה בדרגה 2 ומוטציית IDH1 או IDH2. על-פי הודעת מנהל המזון והתרופות האמריקאי, ניתוח כולל ביופסיה, כריתה תת-שלמה או כריתה מלאה גסה.

מוטציות ב-IDH1 מופיעות בכ-80% מהחולים עם גליומה בדרגה 2, כאשר מוטציות IDH2 יותר נדירות ומופיעות ב-4% מהמקרים.

טרם האישור הנוכחי, המבוסס על נתוני הישרדות ללא-התקדמות ובטיחות הטיפול במחקר INDIGO בשלב 3, אפשרויות הטיפול בחולים עם סוג זה של גליומה היו מוגבלות.

במחקר INDIGO נכללו 331 חולים שחולקו באקראי לקבלת Vorasidenib במינון 40 מ”ג, פעם ביום (168 חולים) או פלסבו (163 חולים). לאחר חציון מעקב של 14.2 חודשים, חציון ההישרדות ללא-התקדמות היה ארוך יותר מכפליים באלו שטופלו ב- Vorasidenibלעמת פלסבו (27.7 חודשים לעומת 11.1 חודשים, בהתאמה) עם יחס סיכון להתקדמות מחלה או תמותה של 0.39. מרווח הזמן עד להתערבות הבאה היה גם כן ארוך יותר משמעותית עת Vorasidenib לעומת פלסבו (חציון טרם נקבע לעומת חציון של 17.8 חודשים; יחס סיכון של 0.26).

אירועים חריגים בדרגה 3 ומעלה תועדו ב-22.8% מהחולים שטופלו ב- Vorasidenib וב-13.5% מאלו בזרוע הפלסבו. עליה בריכוזי ALT בדרגה 3 ומעלה תועדה ב-9.6% מהחולים בזרוע הטיפול ב- Vorasidenib לעומת 0% מאלו בזרוע הפלסבו.

תופעות הלוואי הנפוצות ביותר של Vorasidenib, אשר תועדו בלפחות 15% מהחולים, כללו עייפות, כאבי ראש, COVID-19, כאב שריר-שלד, שלשול, בחילות ופרכוסים. ההפרעות המעבדתיות הנפוצות בדרגה 3 או 4 כללו עליה ב-ALT, AST, GGT וכן ירידה בנויטרופילים.

המומחים כותבים כי הירידה בהיקף 61% בסיכון להתקדמות גידול או תמותה מהווה סימן משמעותי ליעילות הטיפול ושינוי אפשרי בגישת הטיפול בחולים אלו. הטיפול ב- Vorasidenib עשוי גם לדחות במספר שנים את הסיכון להופעת רעילות משנית לטיפול כימותרפי וקרינתי בחולים עם גידולים אלו.

מתוך הודעת ה-FDA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה