צריכת שוקולד עשויה לספק הגנה מפני מחלות לב וכלי דם (The Heart)

במאמר שפורסם בכתב העת The Heart מדווחים חוקרים מסין על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה

כי צריכת שוקולד עשויה להיות מלווה בסיכון מופחת למחלות לב וכלי דם, כאשר מדובר בכמות של פחות מ-100 גרם שוקולד בשבוע. עם זאת, עם צריכה רבה יותר, ייתכן כי ההשלכות השליליות של צריכת סוכר רבה יגברו על היתרונות הבריאותיים.

החוקרים השלימו סקירה שיטתית ומטה-אנליזה של מחקרים להערכת הסיכון למחלות לב וכלי דם עם צריכת שוקולד. לצורך כך, הם ערכו חיפוש במאגרי PubMed ו-EMBASE לזיהוי מאמרים שפורסמו עד יוני 2018 והשלימו ניתוח סטטיסטי להערכת קשר מנה-תגובה.

החיפוש הספרותי הוביל לזיהוי 14 מאמרים (23 מחקרים עם סך כולל של 405,304 משתתפים ו-35,093 מקרים של מחלות לב וכלי דם) אשר נכללו במטה-אנליזה. סיכום הסיכון היחסי לכל עליה של 20 גרם בצריכת שוקולד עמד על 0.982 למחלות לב וכלי דם (אי-ספיקת לב: 0.995; אירועים מוחיים: 0.956; אוטם מוחי: 0.952; אירוע מוחי המורגי: 0.931; אוטם שריר הלב: 0.981; מחלת לב כלילית: 0.986).

החוקרים מדווחים כי קשר מנה-תגובה, לא-לינארי זה העיד כי הכמות ההולמת ביותר של צריכת שוקולד להפחתת סיכון למחלות לב וכלי דם הינה 45 גרם בשבוע (סיכון יחסי של 0.890).

לסיכום, ממצאי המחקר מעידים על קשר אפשרי בין צריכת שוקולד בכמות קטנה מ-100 גרם בשבוע ובין סיכון מופחת למחלות לב וכלי דם. צריכה רבה יותר עשויה לבטל את התועלת הבריאותית ולהוביל להתפתחות אירועים חריגים על-רקע צריכת סוכר גבוהה.

The Heart

תגובות רוצה להצטרף לדיון?

אין תגובות עדיין. היה הראשון להגיב!

מאמרים

חשיבותו של ליווי רוקחי במטופלים לאחר אוטם שריר הלב (J. Pharm. Pract)

חשיבותו של ליווי רוקחי במטופלים לאחר אוטם שריר הלב (J. Pharm. Pract)

מערכת האתר
מערכת האתר
אין תגובות|05/06/2024

ליווי וחינוך פרטני על ידי רוקחים עשוי לשפר את ההקפדה על נטילת והבנת התכלית בנטילת תרופות קרדיו-וסקולריות, כך עולה ממחקר שפורסם ב-Journal of Pharmacy Practice and Research. הביא לפרסום יהונתן ניסן בהמלצתו של פרופ’ שוורצברג

כניסת צוות רפואי

הכניסה לאתר מותרת אך ורק לצוות הרפואי

לקבלת קוד אימות לנייד ולמייל, יש למלא את כתובת המייל ואת מספר הטלפון שלך

עדיין לא נרשמת? באפשרותך לבצע רישום כאן