תוצאות מבטיחות ל-Zasocitinib כטיפול פומי חדש לפסוריאזיס (JAMA Dermatol)

במאמר שפורסם בכתב העת JAMA Dermatology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש בשלב 2, התומכות ביעילות ובטיחות טיפול פומי ב- Zasocitinib כנגד פסוריאזיס.

מדגם המחקר כלל 259 חולים (גיל ממוצע של 47 שנים, 32% נשים) שחולקו באקראי לקבלת אחד מבין ארבעה מינונים של Zasocitinib – 2 מ”ג, 5 מ”ג, 15 מ”ג, 30 מ”ג – או פלסבו, אשר ניתנו פעם ביום למשך 12 שבועות.

מהתוצאות עולה כי תגובה לפי PASI 75 הושגה ב-18% מהחולים שטופלו ב- Zasocitinib במינון 2 מ”ג, 44% מאלו שטופלו במינון 5 מ”ג, 68% תחת טיפול ב-15 מ”ג ו-67% בקרב מטופלים ב- Zasocitinib במינון 30 מ”ג. מנגד, תגובה דומה תועדה ב-6% מהחולים בזרוע הפלסבו.

שיעורי התגובה לפי PASI 90 תאמו לשיעורי התגובה לפי PASI 75, אך תגובה של PASI 100 תועדה בשליש מהמטופלים ב- Zasocitinib במינון 30 מ”ג כתוצא העיקרי לאחר 12 שבועות.

ממצאי המחקר מרשימים מאוד מאחר וכעת יש עדויות ליעילות גבוהה מאוד של טיפול פומי כנגד פסוריאזיס , כך ששליש מהחולים שטופלו בתרופה השיגו תגובה מלאה לטיפול בתוך שלושה חודשים. מכאן עולה כי טיפולים המכוונים למסלול Tyrosine Kinase 2 מהווים מרכיב חשוב בפתוגנזה של המחלה העורית ולכן מהווים מסלול מרכזי לטיפול פומי.

פרופיל הבטיחות של Zasocitinib היה חיובי, כאשר אירועים חריגים משנית לטיפול תועדו ב-44% מהחולים בזרוע הפלסבו וב-53-62% מהחולים בזרועות הטיפול ב- Zasocitinib. אירועים חריגים לא היו תלויי מינון והיו בדרגה קלה, כאשר האירועים הבולטים ביותר כללו COVID-19, אקנה ושלשול.

דווח על שני אירועים חריגים חמורים באותו מטופל, אשר כללו תפליט פלאורלי חמור ותפליט פריקרדיאלי חמור; עם זאת, לאחר בחינת המקרה נקבע כי אלו אינם נובעים מהטיפול התרופתי. לא תועדו אירועים חריגים האופייניים לטיפול במעכבי JAK דוגמת אירועים קרדיווסקולאריים מג’וריים, אירועים תרומבואמבוליים או זיהומים אופורטוניסטיים.

החוקרים מציינים כי בימים אלו נערך מחקר בשלב 3 להערכת Zasocitinib כטיפול כנגד פסוריאזיס.

JAMA Dermatol, Sep 2024

לידיעה ב-Healio

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה