פעילות גופנית מפחיתה סיכון לאשפוזים בקשישים (Am J Prev Medicine)

הליכה

הקפדה על תכנית אימונים מובנית מלווה בסיכון מופחת לאשפוזים מכל-סיבה בקרב קשישים, עם הבדלים בתועלת לפי מגדר, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת American Journal of Preventive Medicine.

מחקר העוקבה הרטרוספקטיבי כלל 718 קשישים (גיל ממוצע של 69.5 שנים, 76.5% נשים) שלקחו חלק בתכנית אימונים מובנית ופרטנית בחדר כושר פרטי. המשתתפים השלימו אימונים מונחים שכללו גמישות, כוח ואימונים קרדיווסקולאריים תחת ניטור פיזיולוג עם הערכות כל רבעון. מבין המשתתפים שנכללו במחקר, 411 (57.2%) המשיכו בתכנית לאורך לפחות שלושה חודשים.

בתחילת הדרך וכל רבעון הושלמו הערכות גופניות שכללו סימנים חיוניים, כוח, ניידות, שיווי משקל ויכולת אירובית. החוקרים בחנו את הסיכון לאשפוז מכל-סיבה בין קשישים שלקחו חלק בתכנית האימונים ואלו שלא השתתפו בתכנית דומה.

מהנתונים עולה כי הסיכון לאשפוזים מכל-סיבה היה נמוך יותר ב-46% בקשישים שלקחו חלק בתכנית אימונים, בהשוואה לאלו שלא לקחו חלק בתכנית זו (יחס סיכון מתוקן של 0.54, P=0.01). שיעור האשפוזים מכל-סיבה היה נמוך יותר משמעותית בנשים שלקחו חלק בתכנית האימונים (P=0.02). עם זאת, לא זוהה קשר משמעותי בין השתתפות בתכנית אימונים ובין הסיכון לאשפוז מכל-סיבה בגברים (p=0.49).

לא זוהו הבדלים משמעותיים בביקורים בחדרי מיון או אשפוז קרדיווסקולארי בין אלו שלקחו חלק בתכנית האימונים ואלו שלא השתתפו בתכנית דומה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בקשר בין פעילות גופנית ובין הפחתת הסיכון לאשפוזים בקשישים.

Am J Prev Medicine, Sep 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה