חשיפה לטמפרטורה גבוהה עלולה להחמיר תופעות רנו בחולים עם סקלרודרמה (The Lancet Rheumatology)

בחולים עם אבחנה של סקלרודרמה, תופעת רנו (Raynaud Phenomenon) חמורה יותר עם חשיפה לטמפרטורות גבוהות או נמוכות באופן קיצוני, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת The Lancet Rheumatology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי תופעת רנו, המתאפיינת בירידה בזרימת דם לגפיים, מתוארת ב-95% מהחולים עם סקלרודרמה. אירועי תופעת רנו עשויים לנבוע מחשיפה לקור ושינויים בטמפרטורה של הסביבה. במקרים חמורים, התופעה עלולה לגרום לנזק קבוע לרקמות האצבעות ובהונות.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 2,243 משתתפים עם תופעת רנו משנית לסקלרודרמה ממאגר Scleroderma Patient-centered Intervention Network Cohort.

המשתתפים השלימו הערכות של חומרת תופעת רנו בשבוע האחרון באמצעות מדד מספרי בטווח 0-10 בתחילת המחקר וכל שלושה חודשים. המחקר כלל נתונים אודות 20,233 הערכות חומרת תופעת רנו בין 15 באפריל, 2014, ועד 1 באוגוסט, 2023.

החוקרים התבססו על טמפרטורה יומית ממוצעת מאתר מזג אוויר סמוך למרכז הגיוס למחקר ומיפו את השינויים בטמפרטורת הסביבה להערכת הקשר עם תוצאות תופעת רנו.

מהנתונים עולה כי חומרת תופעת רנו הייתה המשמעותית ביותר בנוכחות טמפרטורה של 25- מעלות צלזיוס, עם מדדים של 6.8 נקודות מתוך 10 נקודות, עם החומרה הקלה ביותר בנוכחות טמפרטורה של 25 מעלות צלזיוס, עם מדד של 2.6 נקודות.

מדדי החומרה עלו שוב בטמפרטורה של מעל 35 מעלות צלזיוס, עם מדד חומרה של 5.6 מבין 10 נקודות בנוכחות טמפרטורה של 40 מעלות צלזיוס. החוקרים כותבים כי קפיצה זו בטמפרטורת גבוהות ככל הנראה נובעת ממיזוג אוויר.

במאמר מערכת כתבו מומחים בתחום כי הזעה מוגברת ותת לחץ דם עלולים להוביל גם למצב היפוולמי יחסי בחולים עם הופעת תסמינים דמויי רנו.

החוקרים קוראים לקחת בחשבון שינויים תלויי-טמפרטורה במדדי חומרת תופעת רנו במחקרים קליניים בכדי לתקן לשינויים תקינים בטמפרטורות הסביבה במהלך עונת שנה, עם הערכה טובה יותר של תוצאות הטיפול.

The Lancet Rheumatology, Aug 28, 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • אלכוהול מעלה את הסיכון לגאוט בשני המינים אך בצורה בולטת יותר בגברים (JAMA Netw Open)

    אלכוהול מעלה את הסיכון לגאוט בשני המינים אך בצורה בולטת יותר בגברים (JAMA Netw Open)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open עולה כי צריכה רבה יותר של אלכוהול מלווה בסיכון מוגבר לגאוט, כאשר העלייה בסיכון בולטת יותר בגברים לעומת נשים. הבדלים תלויי-מגדר אלו עשויים לנבוע מהבדלים בסוגי האלכוהול ששותים גברים ונשים ולא מהבדלים ביולוגיים. מחקר העוקבה הפרוספקטיבי בחן את הקשר בין צריכה כוללת וספציפית של אלכוהול ובין הסיכון […]

  • טיפול ב-Hydroxychloroquine עשוי להפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם בחולי לופוס (JAMA Netw Open)

    טיפול ב-Hydroxychloroquine עשוי להפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם בחולי לופוס (JAMA Netw Open)

    טיפול ב- Hydroxychloroquine מלווה בסיכון מופחת לאוטם לבבי, אירוע מוחי ואירועים תרומבואמבוליים אחרים בחולים עם אבחנה של לופוס, השפעה מגנה זו פוחתת לאחר הפסקת הטיפול התרופתי, כך עולה מנתונים שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open. מטרת המחקר הייתה לבחון את הקשר בין חשיפה ל- Hydroxychloroquine ובין הסיכון לאירועים קרדיווסקולאריים בחולי לופוס. מדגם המחקר כלל 52,883 […]

  • כאב בטן מעיד על מעורבות מערכת העיכול בילדים עם לופוס (Lupus)

    כאב בטן מעיד על מעורבות מערכת העיכול בילדים עם לופוס (Lupus)

    מעורבות מערכת העיכול נפוצה במקרים של הופעה בילדות של לופוס, כאשר למעלה ממחצית מהילדים מתייצגים עם תסמינים גסטרואינטסטינאליים, הנפוצים בהם כוללים כאבי בטן ועליה באנזימי כבד, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Lupus. מחקר העוקבה הרטרוספקטיבי בחן את שיעורי ההימצאות והמאפיינים של מעורבות מערכת העיכול במקרים של הופעה בילדות של לופוס. מדגם המחקר כלל […]

  • הגדלת צריכת חומצות שומן אומגה שלוש עשויה לשפר חומרת אקנה (J Cosmetic Dermatol)

    הגדלת צריכת חומצות שומן אומגה שלוש עשויה לשפר חומרת אקנה (J Cosmetic Dermatol)

    הגדלת צריכת חומצות שומן אומגה-שלוש, בין אם בעקבות שינויים תזונתיים או דרך תוספי מזון, עשויה לשפר את חומרת נגעי אקנה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Cosmetic Dermatology. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות ששינויים תזונתיים עשויים להקל על חומרת אקנה, הבסיס המדעי למתן המלצות תזונתיות למטרה זו אינו מוצק. מחקרים […]

  • הופעה מוקדמת של שומות בילדים והשלכותיה העוריות, ההתפתחותיות, הפסיכולוגיות והאנדוקריניות (PEDIATRICS)

    הופעה מוקדמת של שומות בילדים והשלכותיה העוריות, ההתפתחותיות, הפסיכולוגיות והאנדוקריניות (PEDIATRICS)

    מאמר שפורסם לאחרונה בעיתון ה-PEDIATRICS עוסק במהלך הטבעי של שומות שהופיעו מוקדם בילדות, והוא הראשון להעריך את הקשר בין הופעה מוקדמת של שומות בילדים לבין השלכות גופניות, התפתחותיות ורגשיות אפשריות. ד"ר עדי זיו, עורך מדור ילדים, משתף את המאמר, ומוסיף מהערותיו.

  • מצב סוציו-אקונומי נמוך מלווה בסיכון מוגבר להישנות אי-יציבות של הכתף (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Orthopedics Society)

    מצב סוציו-אקונומי נמוך מלווה בסיכון מוגבר להישנות אי-יציבות של הכתף (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Orthopedics Society)

    מנתונים חדשים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Orthopedic Society for Sports Medicine עולה כי מצב סוציו-אקונומי נמוך מלווה בסיכון מוגבר לאירועי פריקת כתף נוספים והישנות אי-יציבות לפני ניתוח לייצוב הכתף. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מצב סוציו-אקונומי נמוך הינו גורם מנבא בלתי-תלוי של סיכוי גבוה להישנות אי-יציבות לפני ניתוח. הבנת הקשר הנ”ל עשויה לסייע […]

  • ויטיליגו מלווה בשיעור גבוה של הפרעות פסיכיאטריות בילדים כהי־עור (JAAD International)

    ויטיליגו מלווה בשיעור גבוה של הפרעות פסיכיאטריות בילדים כהי־עור (JAAD International)

    בילדים כהי־עור עם ויטיליגו שיעור גבוה יותר משמעותית של הפרעות פסיכיאטריות, כולל דכאון, מחשבות אובדניות והפרעות התנהגות, בהשוואה לביקורות תואמות ללא ויטיליגו, כך עולה מתוצאות מחקר מקרה-ביקורת שפורסמו בכתב העת JAAD International. המחקר הרטרוספקטיבי, מקרה-ביקורת, נערך בבית החולים Texas Children’s Hospital ביוסטון וכלל 327 ילדים עם ויטיליגו ו-981 ביקורות תואמות ללא ויטיליגו. גיל המשתתפים הממוצע […]

  • תוצאות מבטיחות למתן Teclistamab כנגד מחלות אוטואימוניות עמידות לטיפול (N Engl J Med)

    תוצאות מבטיחות למתן Teclistamab כנגד מחלות אוטואימוניות עמידות לטיפול (N Engl J Med)

    במאמר שפורסם בכתב העת New England Journal of Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי Teclistamab, תכשיר המכוון כנגד B-Cell Maturation Agent (או BCMA), הוביל לשיפור פעילות מחלה בארבעה חולים עם מחלות אוטואימוניות עמידות לטיפול. בתיאור מקרה שפורסם בנפרד, Teclistamab השרה הפוגה בחולה עם לופוס עמידה לטיפול. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי […]

  • מדד מסת גוף בילדות מנבא סיכון למחלות עור (J Investigative Dermatology)

    מדד מסת גוף בילדות מנבא סיכון למחלות עור (J Investigative Dermatology)

    השמנה בילדות מלווה בסיכון מוגבר למחלות עור בילדות על-רקע חיסוני, כולל אלופציה אראטה, אטופיק דרמטיטיס ופסוריאזיס, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Investigative Dermatology. מעבר ממשקל תקין לעודף-משקל מלווה בסיכון מוגבר לאטופיק דרמטיטיס, בעוד שירידה במשקל עשויה להפחית את הסיכון למחלת עור. החוקרים מקוריאה בחנו את הנתונים אודות למעלה מ-2.1 מיליון […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה