Timolol מקומי כאפשרות טיפול בגרנולומה פיוגנית (PDA)

מחקרים חדשים מעידים כי שימוש ב-Timolol מקומי לטיפול בגרנולומה פיוגנית (PG) עשוי לחסוך מילדים הליך כירורגי, כך עולה מהרצאה שניתנה בכנס השנתי של האגודה הדרמטולוגית של האוקיינוס השקט

בכנס השנתי של האגודה הדרמטולוגית של האוקיינוס השקט הוצגו מחקרים חדשים המעידים כי שימוש ב-Timolol מקומי לטיפול בגרנולומה פיוגנית (PG) עשוי לחסוך מילדים הליך כירורגי, במיוחד אם הגרנולומה הפיוגנית קטנה ונמצאת על הפנים.

ד”ר ג’ולי דושה, החוקרת הראשית, הציגה ממצאים חדשים על השימוש ב-Timolol מקומי לטיפול בגרנולומה פיוגנית. גרנולומה פיוגנית היא גידול וסקולרי שפיר נפוץ המופיע לעתים קרובות בילדים מתחת לגיל 5, בדרך כלל במקום לא נוח כמו הלחי, ועלול לדמם הרבה.

במחקר רטרוספקטיבי שכלל 92 ילדים בגיל ממוצע של 4.5 שנים שטופלו ב-Timolol מקומי לגרנולומה פיוגנית, נמצא כי מתוך 80 מטופלים שקיבלו Timolol כמונותרפיה, 42 (52.5%) נחסכו מהתערבות פרוצדורלית. “יש לנו הצלחה מסוימת עם זה”, אמרה דושה. “זה יכול גם לעזור באפיזודות של דימום אם מחכים לפרוצדורה”.

דושה מסבירה כי היא מיישמת טיפת Timolol אחת על הנגע תחת חבישה אוטמת, וחוזרת על כך כל 1-3 ימים, “זה עשוי לקחת 3-4 חודשים של טיפול”.

אם ה-Timolol המקומי לא מצליח לעצור את הדימום מהגרנולומה הפיוגנית, או אם ההורים בוחרים בהסרה כירורגית, דושה מדגישה את החשיבות של שימוש בשפה מתאימה כשמסבירים לילדים מה לצפות במהלך הפרוצדורה, שימוש בטכניקות הסחת דעת, ומיקום נוח של הילד במהלך הפרוצדורה.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה