שיעור רעילות חמורה נמוך לאחר SBRT בסרטן אוליגומטסטטי (Radiotherapy & Oncology)

רדיותרפיה סטריאוטקטית של הגוף היא טיפול בטוח עבור חולי סרטן אוליגומטסטטי, כך עולה ממחקר שפורסם ב-Radiotherapy & Oncology

ממחקר גדול שפורסם ב-Radiotherapy & Oncology עולה כי רדיותרפיה סטריאוטקטית של הגוף (SBRT) היא אפשרות טיפול בטוחה עבור חולי סרטן אוליגומטסטטי, עם רק 0.5% מהמטופלים חווים רעילות חריפה חמורה תוך 6 חודשים. המחקר OligoCare, מחקר תצפיתי אירופאי מבוסס רישום, בדק תוצאות מהעולם האמיתי בקרב 1,468 מטופלים עם סרטן אוליגומטסטטי שקיבלו רדיותרפיה סטריאוטקטית של הגוף.

המחקר כלל מטופלים עם סרטן ריאות מסוג תאים שאינם קטנים (NSCLC; 19.7%), סרטן המעי הגס (20%), סרטן השד (15.5%) וסרטן הערמונית (44.8%). המטרה העיקרית של המחקר הייתה לבחון את תופעות הלוואי המוקדמות (רעילויות אקוטיות) שהופיעו במהלך ששת החודשים הראשונים לאחר תחילת הטיפול ב-SBRT, כמו הופעת מחלות ממאירות חדשות או מקרי מוות.

רק שמונה מטופלים (0.5%) חוו רעילות חריפה הקשורה לרדיותרפיה סטריאוטקטית של הגוף בדרגה 3 ומעלה תוך 6 חודשים. שני אירועים היו קטלניים (דלקת ריאות ודימום מוחי), ושניהם התרחשו במטופלים עם NSCLC. ממאירויות ראשוניות חדשות דווחו ב-13 (0.9%) מטופלים, כולל סרטן שלפוחית השתן, סרטן עור שאינו מלנומה ולוקמיה. בסך הכל, 43 מטופלים נפטרו תוך 6 חודשים, רובם מהסרטן הראשוני שלהם.

החוקרים, בהובלת ד”ר פיליפו אלונגי הסיקו כי שיעורי הרעילות החריפה המוקדמת הנמוכים שדווחו במחקר זה מאשרים את הבטיחות של רדיותרפיה סטריאוטקטית של הגוף בטיפול בגרורות אוליגומטסטטיות. עם זאת, הם ציינו כי “אתרים אנטומיים מסוימים עשויים להיות קשורים לסיכון מוגבר לרעילות חמורה ואף קטלנית”.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה