פולימר מבטיח כחומר לאמבוליזציה לטיפול בדליות אגניות (EJVES)

אישה בגיל המעבר
ממחקר שפורסם ב-European Journal of Vascular and Endovascular Surgery, עולה כי פולימר מתכלה הוא חומר אמבוליזציה יעיל עבור דליות אגניות בנשים ומשפר איכות חיים במטופלות

ממחקר שפורסם ב-European Journal of Vascular and Endovascular Surgery, עולה כי פולימר מתכלה הוא חומר אמבוליזציה יעיל עבור דליות אגניות בנשים. אסטרטגיה טיפולית זו נראית כמשפרת את איכות החיים במטופלות עם מחלה ורידית אגנית, שהיא גורם לכאב אגני כרוני.

ד”ר חוסה איגנסיו ליאל, הכותב ראשי של המחקר, ציין כי פתולוגיה זו נפוצה ומאובחנת בחסר. לדבריו, עד 15% מהנשים בגילאי 20-50 סובלות מדרגות שונות של מחלה ורידית אגנית וכמעט מחצית מהנשים עם כאב אגני כרוני סובלות ממחלה זו. ליאל זיהה שני סוגי נשים שיכולות להפיק תועלת מהטכניקה החדשה: נשים צעירות עם מספר הריונות סמוכים ודליות רבות, ונשים צעירות עם כאב אגני כרוני ממושך.

לעומת הטיפול המסורתי בסלילים (coils), הפולימר המתכלה מאפשר טיפול בוריד ללא השארת שתל קבוע, שכן הפולימר נספג. כמו כן, נראה כי יש פחות דלקת לאחר ההליך, מה שמאפשר לנשים להתאושש מהר יותר ולחזור לפעילות יומיומית כמעט מיד.

ליאל ציין כי נצפה שיפור במדדים (הכוללים תסמינים של מערכות הדם, הגינקולוגיה והמין) בכל המטופלות שטופלו. יותר מ-90% מהמטופלות מגיבות משמעותית לטיפול. הטכניקה מערבת אינטראקציה של שלוש התמחויות רפואיות: כירורגיה וסקולרית, כירורגיה התערבותית וגינקולוגיה. החוקרים מתכננים להשתמש בטכניקת הפולימר המתכלה עבור בעיות נוספות הקשורות למחלה ורידית אגנית או פתולוגיות דומות. הצעד הבא הוא לאשר את עמידות הטכניקה בטווח הבינוני והארוך.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה