ציטוקין לניבוי מוות וחומרת מחלה ביתר לחץ דם ריאתי עורקי (Respiratory Research)

רמות מוגברות של הציטוקין רזיסטין נמצאו קשורות באופן משמעותי לסיכון מוגבר למוות במבוגרים עם יתר לחץ דם ריאתי עורקי, כך עולה ממאמר שפורסם ב-Respiratory Research

 

רמות מוגברות של הציטוקין רזיסטין נמצאו קשורות באופן משמעותי לסיכון מוגבר למוות במבוגרים עם יתר לחץ דם ריאתי עורקי. המחקר, שנערך על ידי ד”ר לי גאו ועמיתיו מאוניברסיטת ג’ונס הופקינס, בחן דגימות ביולוגיות ונתונים קליניים וגנטיים מ-1,121 מבוגרים עם יתר לחץ דם ריאתי עורקי, מתוכם 808 עם יתר לחץ דם ריאתי עורקי אידיופתי ו-313 עם יתר לחץ דם ריאתי עורקי הקשור לסקלרודרמה.

החוקרים מצאו כי רמות הרזיסטין היו גבוהות משמעותית בכל החולים עם יתר לחץ דם ריאתי עורקי ובתתי-הקבוצות בהשוואה למשתתפי הביקורת. לרזיסטין היו גם תכונות אבחנתיות משמעותיות, עם מדדי שטח מתחת לעקומה (AUC) של 0.84, 0.82 ו-0.91 עבור יתר לחץ דם ריאתי עורקי כללי, יתר לחץ דם ריאתי עורקי אידיופתי ויתר לחץ דם ריאתי עורקי הקשור לסקלרודרמה, בהתאמה.

רמות רזיסטין מוגברות (מוגדרות כ-> 4.54 ng/mL) היו קשורות באופן משמעותי לסיכון מוגבר למוות וכן לגיל מבוגר יותר ומרחק קצר יותר במבחן הליכה של 6 דקות ויכולת לבבית מופחתת על פי הדירוג התפקודי של האגודה הניו יורקית ללב.

החוקרים גם בחנו שלושה וריאנטים גנטיים של RETN לקשר ספציפי עם רמות רזיסטין בסרום ומדדי חומרה של יתר לחץ דם ריאתי עורקי. רמות הרזיסטין היו הגבוהות ביותר בקרב אנשים שהיו נשאים של מוטציה rs3219175 או rs3745367.

 

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה