מתן Buprenorphine בזריקה בטוח לשימוש בחולים בגמילה בשל הפרעת שימוש באופיואידים (JAMA Network)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Network עולה כי מתן Buprenorphine בזריקה מהווה גישה בטוחה לטיפול בחולים עם הפרעה קלה משנית לשימוש באופיואידים ותסמינים מינימאליים עד קלים של גמילה מאופיואידים (Opioid Use Disorder).

המחקר נערך בארבע מחלקות לרפואה דחופה לטיפול במבוגרים עם הפרעת שימוש באופיואידים בדרגה בינונית-עד-חמורה ומדדי COWS (או Clinical Opiate Withdrawal Scale) של עד 8 נקודות.

מדגם המחקר כלל 100 חולים (גיל ממוצע של 36.5 שנים, 28% נשים), מהם 75 עם מדדי COWS בטווח 4-7 והיתר עם מדד נמוך מ-4 נקודות. המשתתפים קיבלו מנה חד פעמית של CAM2038 במינון 24 מ”ג, מקביל ל- Buprenorphine במינון 16 מ”ג, ונותרו בבית החולים למשך ארבע שעות לאחר הזריקה לניטור חומרת תסמיני גמילה.

החוקרים ייעצו לחולים באופן טלפוני לאורך שבעה ימים, כאשר תוצאות אתר הזריקה היו זמינות עבור 93 חולים לאחר שבעה ימים.

מהנתונים עולה כי בתוך ארבע שעות מהזריקה, ב-10 חולים תועדה עליה של 5 נקודות ומעלה במדד COWS, בשבעה חולים תועדו תסמיני גמילה בדרגה מתונה או חמור מכך. בסיכומו של דבר, 93 חולים היו זמינים להערכת לאחר שבוע, כאשר כמחציתם דירגו את הטיפול כיעיל לחלוטין8 וציינו את חשיבותו בהפחתת ביקורים בבתי מרקחת (75%) והפחית את הצורך בטיפול תרופתי יומי (67%).

ביום השביעי, 73 חולים שנכללו במחקר החלו טיפול להפרעת שימוש באופיואידים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי לממצאי המחקר עשויות להיות השלכות חשיבות ברמת בריאות הציבור לאור המשך העלייה בשיעורי התמותה עקב שימוש באופיואידים בשנת 2023, בעיקר משנית לשימוש בפנטניל וסיכון מוגבר לתמותה עקב מנת-יתר ללא טיפול תרופתי.

JAMA Network, July 8, 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה