תוצאות מדאיגות לניתוח חוזר לשחזור רצועה צולבת קדמית (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Orthopedic Society for Sports Medicine)

בחולים צעירים יותר המופנים לניתוח חוזר לשחזור רצועה צולבת קדמית ייתכן סיכון מוגבר להגבלה בטווח תנועה, כשלון שתל, תפקוד לקוי וכאב לאחר מעקב של כעשר שנים, כך עולה מנתונים חדשים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-Orthopedic Society for Sports Medicine.

החוקרים מסבירים כי הם ביקשו לדווח לראשונה על התוצאות של ניתוח חוזר לשחזור רצועה צולבת קדמית לאחר מעקב מינימאלי של עשר שנים. במסגרת המחקר בחנו החוקרים את התוצאים לפי דיווחי מטופלים, מדדים הדמייתיים והשלימו בדיקות גופניות של 205 חולים (גיל ממוצע של 40.2 שנים) שעברו ניתוח חוזר לשחזור רצועה צולבת קדמית עם מעקב שנע בין 10 שנים ו-16 שנים. התוצאים שנבחנו כללו את מדדי כאב KOOS, היארעות אוסטיאוארתריטיס מבנית, כישלון שתל, טווח תנועה, בדיקת רצועות והערכת KT-1000 דו-צדדית.

במהלך המעקב מצאו החוקרים כי ב-20% מהחולים תועדו מדדי כאב לפי KOOS נמוכים מ-70 נקודות, אשר הוגדר כאוסטיאוארתריטיס תסמיני.

הגורמים העיקריים שהובילו לאוסטיאוארתריטיס תסמינית לאחר עשר שנים כללו פתולוגיה סחוסית בדרגה 3 או 4 במדור הלטראלי בעת ניתוח חוזר, ניתוח הסרת מניסקוס מדיאלי טרם ניתוח שחזור או הפניה לניתוח נוסף.

מהנתונים עולה כי ב-41-58% תועד אובדן טווח תנועה וב-18% מהחולים דווח על כישלון שתל, כאשר ב-56% דווח על שינויים בדרגה 3 או 4 לפי סיווג Kellgren-Lawrence.

הגורמים העיקריים לשינויים בדרגה חמורה יותר לאחר עשר שנים כללו גיל מבוגר, מדד מסת גוף התחלתי גבוה יותר, השלמת ניתוח מניסקוס מדיאלי או לטראלי לפני ניתוח חוזר לשחזור הרצועה הצולבת, או ניתוח נוסף לאחר הניתוח החוזר.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Orthopedic Society for Sports Medicine

לידיעה ב-Healio

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה