אוסטיאוארתריטיס חמורה של הירך מלווה בסיכון מוגבר לניתוח חוזר לאחר ניתוח קיבוע עמוד-שדרה מותני (J Bone Joint Surg)

בחולים עם אוסטיאוארתריטיס חמורה של הירך שעברו ניתוח לקיבוע עמוד-שדרה מותני ייתכן סיכון מוגבר לניתוח חוזר וניתוח מונע להחלפה מלאה של מפרק הירך, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Bone & Joint Surgery.

החוקרים מדרום קליפורניה התבססו על מאגר נתונים של מבוטחי מדיקייר וזיהוי 10,016 חולים שעברו ניתוח אלקטיבי ראשוני לקיבוע עמוד-שדרה מותני בין השנים 2005 ו-2019.

מבין כלל החולים במדגם, 1,123 עברו ניתוח אלקטיבי להחלפה מלאה של מפרק הירך בתוך שנה אחת מניתוח קיבוע עמוד-שדרה מותני, עדות לנוכחות אוסטיאוארתריטיס חמורה של הירך בעת ניתוח עמוד השדרה, ו-8,893 חולים עברו ניתוח קיבוע עמוד-שדרה ללא אבחנה של אוסטיאוארתריטיס של הירך או ניתוח החלפה מלאה של הירך לאורך תקופת המחקר.

לאחר ניתוח רב-משתני מצאו החוקרים כי בחולים עם אוסטיאוארתריטיס של הירך תועד סיכון מוגבר משמעותית לניתוח חוזר לאחר שלוש שנים (22.1% לעומת 13.8%; יחס סיכויים של 1.61) ולאחר חמש שנים (27.8% לעומת 15.7%, יחס סיכויים של 1.87) לאחר ניתוח קיבוע עמוד-שדרה, בהשוואה לחולים ללא אוסטיאוארתריטיס של הירך.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי אוסטיאוארתריטיס חמורה של הירך מלווה בסיכון מוגבר לניתוח חוזר לאחר קיבוע עמ”ש מותני. הם קוראים למנתחים לשקול במקרים אלו ניתוח החלפה מלאה של מפרק הירך לפני קיבוע עמוד-שדרה.

J Bone Joint Surg, June 2024

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה