הליכה מסייעת להגן מפני כאבי גב תחתון חוזרים (The Lancet)

הליכה פעילות גופנית
הליכה קבועה יכולה לעזור במניעת אפיזודות חוזרות של כאבי גב תחתון, כך עולה ממחקר חדש שפורסם ב-The Lancet

הליכה קבועה יכולה למנוע אפיזודות חוזרות של כאבי גב תחתון, כך עולה ממחקר חדש שפורסם ב-The Lancet. כאבי גב תחתון הם מצב רפואי נפוץ ולעיתים קרובות מגביל. כ-7 מתוך 10 אנשים לאחר אפיזודה של כאבי גב תחתון יחוו הישנות במהלך השנה שלאחר מכן.

החוקרת הראשית של המחקר, נטשה פוקובי וצוותה ערכו את מחקר ה-WalkBack באוסטרליה, שכלל 701 מבוגרים שהתאוששו לאחרונה מאפיזודה של כאבי גב תחתון. המשתתפים חולקו אקראית לשתי קבוצות: קבוצת התערבות שקיבלה תוכנית הליכה מותאמת אישית עם שש פגישות בהנחיית פיזיותרפיסט במשך שישה חודשים, וקבוצת ביקורת ללא טיפול.

תוצאות המחקר הראו כי תוכנית ההליכה הייתה יעילה במניעת כאבי גב תחתון המגבילים פעילות. משתתפי קבוצת ההתערבות חוו פחות אפיזודות חוזרות של כאבי גב תחתון ועבר זמן רב יותר עד להישנות הכאב בהשוואה לקבוצת הביקורת. התוכנית נמצאה גם יעילה מבחינה כלכלית, כאשר רוב החיסכון נבע מהפחתת ימי היעדרות מהעבודה.

החוקרים ציינו כי בהתחשב באופי הרב-צדדי של התוכנית, קשה לבודד את הגורם המדויק שתרם למניעת כאבי גב תחתון. “יתרונות ההליכה יכלו לנבוע מהתנועות העדינות, העמסה וחיזוק של המבנים והשרירים בעמוד השדרה, ההרפיה והפחתת המתח שהיא מספקת, ושחרור האנדורפינים מעוררי התחושה הטובה” אמרה פוקובי.

המחקר מדגיש את חשיבות ההליכה כהתערבות נגישה וזולה למניעת כאבי גב תחתון חוזרים. עם זאת, נדרש מחקר נוסף כדי להעריך את היישום בעולם האמיתי ואת התוצאות באוכלוסיות מגוונות יותר.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה