עדויות חדשות תומכות ביעילות של ג’פנטים כטיפול למניעת כאבי ראש בצעירים (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Headache Society)

כאב ראש מיגרנה

מתוצאות מחקר חדש שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Headache Society עולה כי שימוש בתרופות ממשפחת ג’פנטים (Gepant) תועלת בהקלה על כאבי ראש בצעירים, לצד תופעות לוואי מעטות ובעצימות קלה-עד-בינונית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין אפשרויות רבות לטיפול מבוסס-עדויות בילדים והמחקר הנוכחי נועד לספק עדויות עולם-אמיתי לשימוש מחוץ להתוויות המאושרות של התרופה בילדים.

החוקרים ביקשו לבחון את הבטיחות והיעילות של ג’פנטים למניעת מיגרנה בחולים עד גיל 18 שנים, מאחר ומיגרנה נפוצה ב-10% מאוכלוסייה זו ומשפחה זו של מעכבי CGRP אושרה בעבר ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי לשימוש במבוגרים.

מחקר העוקבה הרטרוספקטיבי כלל 71 משתתפים (גיל חציוני של 16 שנים, 77% בנות) משלושה מרכזים: Children’s Hospital of Philadelphia, Cincinnati Children’s Hospital Medical Center ו-UCSF, אשר קיבלו בעבר Rimegepant (נורטק) (45 חולים), Atogepant (קיוליפטה) (16 חולים), או את שני התכשירים (10 חולים) למניעת כאבי ראש.

במסגרת המחקר נאספו נתונים דמוגרפיים כמו גם מידע אודות מאפייני כאבי הראש, תופעות לוואי ותוצאות הטיפול.

חציון תדירות ימי כאבי ראש בכל חודש באלו שטופלו ב-Rimegepant, Atogepant, או בשתי התרופות, עמד על 30, כאשר חציון מספר טיפולים מונעים קודמים עמד על 7 עם Atogepant ועל 6 עם Rimegepant.

מהנתונים עולה כי קרוב למחצית מהמשתתפים במחקר דיווחו על תועלת עם Rimegepant לעומת 30% מאלו שטופלו ב-Atogepant. מנגד, למעלה מ-40% מהמטופלים ב-Atogepant דיווחו כי לתרופה לא הייתה השפעה, זאת לעומת 35% מהמטופלים ב-Rimegepant. מעט למעלה מ-10% מהחולים שטופלו ב-Rimegepant דיווחו על תועלת משמעותית לטיפול, זאת בהשוואה ל-15% מאלו שטופלו ב-Atogepant.

עוד עולה כי הטיפול התרופתי לווה במעט תופעות לוואי ואלו היו לרוב בדרגה קלה-עד-בינונית והובילו רק לחמישה מקרים של הפסקת הטיפול.

מחקרים אקראיים ומבוקרים הנערכים בימים אלו צפויים לספק מידע נוסף אודות הבטיחות והיעילות של תרופות אלו באוכלוסיית חולים זו.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Headache Society

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה