שינה טובה יותר קשורה לפחות בדידות (Sleep)

דיכאון אישה צעירה
ייתכן שלשינה יש תפקיד בהפחתת שיעורי הבדידות, במיוחד בקרב מבוגרים צעירים, כך עולה ממחקר שהוצג בכנס השנתי של האגודות המקצועיות לשינה SLEEP 2024

מחקר שנערך בקרב כ-2300 משתתפים מצא כי בריאות שינה טובה יותר קשורה לרמות נמוכות משמעותית של בדידות בכל הגילאים, כאשר הקשר חזק במיוחד בקרב צעירים.

החוקר הראשי של המאמר ציין כי “בדידות היא משבר בריאות ציבור דחוף, ויש צורך בהבנה וטיפול טובים יותר מצד המטפלים”. בנוסף, “בריאות שינה טובה יותר עשויה להיות קשורה להפחתת תחושות בדידות על ידי מתן יכולת לאנשים להשתתף בפעילויות חברתיות, הפחתת רגשות שליליים והגברת הסיכוי שיפרשו אינטראקציות באופן חיובי”.

הממצאים הוצגו בכנס השנתי של האגודות המקצועיות לשינה SLEEP 2024  ופורסמו במוסף מקוון של כתב העת Sleep. סקר של האגודה הפסיכיאטרית האמריקנית הראה כי 30% מהמבוגרים בארה”ב דיווחו על תחושות בדידות לפחות פעם בשבוע בשנה האחרונה, ו-10% דיווחו על תחושת בדידות יומיומית. צעירים בגילאי 18-34 דיווחו יותר על תחושות בדידות יומיומיות או מספר פעמים בשבוע.

במחקר הנוכחי, 2297 מבוגרים (גיל ממוצע 44 שנים, 51% גברים) השלימו שאלון בריאות שינה מאומת וסולם בדידות. ניתוחים סטטיסטיים הראו כי בריאות שינה טובה יותר וגיל צעיר יותר קשורים לרמות נמוכות יותר של בדידות. הקשר בין בריאות שינה לבדידות היה חזק יותר בקרב צעירים.

החוקרים ציינו כי קידום בריאות השינה עשוי להיות “נתיב בלתי מנוצל” לתמיכה במאמצים ותוכניות להפחתת בדידות, במיוחד בקרב צעירים. מחקר עתידי צריך לשקול ניטור בריאות השינה בתוכניות או התערבויות שמטרתן להתמודד עם בדידות.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה