היעילות והבטיחות של Dapagliflozin לטיפול בחולים עם אי-ספיקת לב חדה (J Am Coll Cardiol)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of the American College of Cardiology עולה כי טיפול מוקדם ב- Dapagliflozin(פורסיגה) במהלך אשפוז בשל אי-ספיקת לב חדה מהווה גישה בטוחה עם הגברת פעילות משתנת.

יעדי הטיפול העיקריים בזמן אשפוז בשל אי-ספיקת לב חדה כוללים הפחתת גודש ואופטימיזציה של הטיפול התרופתי בהתאם להנחיות הקליניות. בניגוד למשתנים או טיפולים אחרים המקובלים בהנחיות הקליניות, התחלה מוקדמת של טיפול ב- Dapagliflozin עשויה להשיג את שני יעדי הטיפול בחולים אלו. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את היעילות והבטיחות של התחלת טיפול מוקדם ב- Dapagliflozin בזמן אשפוז בשל אי-ספיקת לב חדה.

המחקר הרב-מרכזי בתווית-פתוחה כללה 240 חולים, אשר חולקו באקראי בתוך 24 שעות מהפניה לבית החולים בשל אי-ספיקת לב חדה היפרוולמית לקבלת Dapagliflozin במינון 10 מ”ג פעם ביום או טיפול סטנדרטי עם טיטרציה של טיפול משתן עד יום חמישי או שחרור מבית החולים.

התוצא העיקרי, יעילות משתנים, הוצג כשינוי מצטבר במשקל הגוף למינון מצטבר של משתני לולאה.

באשר ליעילות משתנים, החוקרים לא זיהו הבדלים בין טיפול ב- Dapagliflozin ובין טיפול סטנדרטי (יחס סיכויים של 0.65, רווח בר-סמך 95% של 0.41-1.02). הטיפול ב- Dapagliflozin לווה בהפחתת מינון טיפול במשתני לולאה (560 מ”ג לעומת 800 מ”ג, P=0.006) ומספר קטן יותר של הגדלת מינוני משתנים שניתנו דרך הוריד (p<=0-0.05) להשגת אובדן משקל דומה לטיפול הסטנדרטי.

התחלת טיפול מוקדם ב- Dapagliflozin לא הובילה לעליה באירועי בטיחות שכללו סיבוכי סוכרת, פגיעה כלייתית או קרדיווסקולארית. הטיפול ב- Dapagliflozin לווה בשיפור חציון הפרשת נתרן לאורך 24 שעות (p=0.03) ותפוקת שתן (p=0.005), עם האצת השחרור מבית החולים לאורך תקופת המחקר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי טיפול מוקדם ב- Dapagliflozin בטוח לשימוש בזמן אשפוז בשל אי-ספיקת לב חדה. הטיפול אינו מלווה בירידה משמעותית ביעילות טיפול משתן אך מלווה בהגברת פעילות משתנת בחולים עם אי-ספיקת לב חדה.

J Am Coll Cardiol, Apr 9, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה