רמות המוגלובין מסוכרר במהלך ההיריון והסיכון לסיבוכים בנשים עם סוכרת מסוג 2 (Diabetes Care)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Diabetes Care עולה כי בנשים עם איזון גליקמי ירוד בשלב מוקדם של ההיריון תועד סיכון מופחת ללידת תינוק גדול לגיל ההיריון, אך סיכון מוגבר ללידת תינוק קטן לגיל ההיריון או למומים מולדים.

מטרת המחקר הייתה לזהות ולאפיין קבוצות של נשים הרות עם סוכרת מסוג 2 ולאפיין את השינויים בריכוז המוגלובין מסוכרר לאורך ההיריון במטרה לקבוע את הקשר בין האיזון הגליקמי ובין הסיכון לסיבוכים מיילדותיים ופרינטאליים.

מחקר העוקבה הרטרוספקטיבי כלל את כל ההריונות עם עובר יחיד של נשים עם סוכרת מסוג 2, אשר ילדו תינוק חי בין 2004 ו-2019.

המחקר כלל 1,129 הריונות, כאשר החוקרים זיהו שלוש מגמות בהתאם לאיזון הגליקמי בהיריון מוקדם: איזון גליקמי טוב (59%), בינוני (32%) וגרוע (9%). על-פי המודל, כל הקבוצות השיגו המוגלובין מסוכרר משוער קטן מ-6.5% במהלך ההיריון, ללא הבדלים בין הקבוצות בטרימסטר השלישי להיריון.

בנשים עם איזון גליקמי גרוע בשלב מוקדם של ההיריון תועד סיכון נמוך יותר ללידת תינוק גדול לגיל ההיריון (יחס סיכויים מצוקן של 0.57, רווח בר-סמך 95% של 0.40-0.83) וסיכון גבוה יותר ללידת תינוק קטן לגיל ההיריון (יחס סיכויים מתוקן של 2.49, רווח בר-סמך 95% של 2.00-3.10) ומומים מולדים (יחס סיכויים מתוקן של 4.60, רווח בר-סמך 95% של 3.39-6.26) בהשוואה לנשים עם איזון גליקמי טוב.

החוקרים לא זיהו עדות להבדל בין הקבוצות בסיכויים לקדם רעלת היריון או ניתוח קיסרי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי איזון גליקמי ירוד בהיריון מוקדם מלווה בסיכון מופחת ללידת תינוק גדול לגיל ההיריון ובסיכון מוגבר ללידת תינוק קטן לגיל ההיריון ומומים מולדים.

Diabetes Care, May 21, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה