טיפול בואוזה (Fezolinetant) מלווה בשיפור תסמינים וזומוטוריים בנשים לאחר מנופאוזה (Menopause)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Menopause עולה כי טיפול ב- Fezolinetantמלווה בשיפור משמעותי בתסמינים וזומוטוריים בנשים לאחר-מנופאוזה, עם הטבה באיכות החיים ובתוצאים לפי דיווחי המטופלות.

מטרת המחקר הייתה להבין טוב יותר את יעילות Fezolinetant לטיפול בתסמינים וזומוטוריים בדרגה בינונית-עד-חמורה עקב מנופאוזה. לצורך כך, הם השלימו ניתוח נתונים משני מחקרים בשלב 3, אקראיים, כפלי-סמיות ומבוקרי-פלסבו (SKYLIGHT 1 ו-SKYLIGHT 2). תגובה לטיפול הוגדרה בנוכחות שיפור של לפחות 50%, 75%, 90%, או 100% בתדירות תסמינים וזומוטוריים מתחילת המחקר עד לאחר 4 שבועות ו-12 שבועות.

ניתוח סטטיסטי שימש להערכת תוצאים לפי דיווחי מטופלות, כולל הפרעות שינה, איכות חיים ספציפית למנופאוזה ותסמינים וזומוטוריים.

מדגם המחקר כלל 1,022 נשים בגילאי 40-65 שנים (גיל ממוצע של 54 שנים, 32% לאחר ניתוח קודם להסרת הרחם) עם תסמינים וזומוטוריים בדרגה בינונית-עד-חמורה עם ממוצע של לפחות 7 אירועי גלי חום ביום.

מהנתונים עולה כי שיעור גדול יותר של מטופלות ב- Fezolinetant לעומת נשים בזרוע הפלסבו השיגו ירידה של לפחות 50%, 75%, 90% או 100% בתדירות תסמינים וזומוטוריים מתחילת המחקר עד לאחר 4 שבועות ו-12 שבועות. שיעור גדול יותר של נשים שהגיבו לטיפול תועד בזרוע הטיפול ב- Fezolinetant לעומת פלסבו לאחר 12 שבועות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי טיפול ב- Fezolinetantמלווה בשיפור משמעותי בתוצאים חשובים לפי דיווח המטופלות, כולל שיפור בתדירות תסמינים וזומוטוריים ומדדי איכות חיים.

Menopause, June 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה