שכיחות גבוהה של שבר ירך ראשון בנשים בעשור השביעי לחייהן (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Endocrine Society)

בנשים עם צפיפות עצם נמוכה סיכוי גבוה יותר לדווח על שבר ירך ראשון בשנות ה-60 לחייהן, בהשוואה לגילאים מתקדמים יותר, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-Endocrine Society.

החוקרים התבססו על נתוני שברי ירך מסקר ה-National Health and Nutrition Examination Survey לשנים 2009-2010, 2013-2014 ו-2017-2018. הם כללו נשים מעל גיל 60 שנים מדד T-Score בצפיפות עצם של 1- ומטה בצוואר ירך, כפי שנקבע לפי בדיקת Dual Energy X-ray Absorptiometry. שברים שבריריים הוגדרו כדיווח עצמי על שבר ירך עקב נפילה מגובה עמידה או נמוך יותר.

מספר הנשים בשנות ה-60 לחייהן שדיווחו על שבר ירך ראשון עלה ב-50% בין 2009 עד 2018. מגמה הפוכה תועדה בקרב נשים בשנות ה-70 וה-80 לחייהן שדיווחו על פחות שברי ירך ראשונים בחייהן במהלך תקופה זו.

בסך הכול, שברי ירך שבריריים בנשים במחצית בין 2009 עד 2018.

השכיחות של נשים עם אוסטיאופורוזיס (מדד T-score של 2.5- ומטה) עלה מ-18.1% ל-21.3% לאורך עשר שנים.

החוקרים כותבים כי הירידה הכוללת בשברים בנשים מעל גיל 70 שנים עשויה לנבוע מעליה במודעות ושימוש באמצעים להפחתת נפילות, דוגמת פעילות גופנית, תזונה, חינוך רפואי ושינויים סביבתיים הממוקדים בקשישים. הממצאים מדגישים גם את חשיבות לבריאות העצם בגיל צעיר יותר במטרה להביא להפחתת מגמת העלייה בשיעור השברים בנשים צעירות.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Endocrine Society

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה