ניתוח Mohs עדיף על כריתה מקומית רחבה ב-SCC מתקדם של העור (ACMS)

ניתוח Mohs עדיף על כריתה מקומית רחבה בחולים עם קרצינומה של תאי קשקש עורית בשלב מתקדם (Cutaneous Squamous Cell Carcinoma), כך על פי ממצאים ממחקר רטרוספקטיבי שהוצג בכנס השנתי של המכללה האמריקאית לניתוחי מוס 2024. התועלת של ניתוח Mohs נצפתה בכל מדדי התוצאה, כולל שיעורי הישנות, שליחת גרורות ותמותה.

נתונים אלה תומכים בניתוח Mohs כאפשרות הטיפול הכירורגית המועדפת עבור חולים עם קרצינומה של תאי קשקש עוריים בשלב מתקדם, אמר המחבר הראשי דייוויד מ. וואנג, מאוניברסיטת הרווארד, בוסטון, “מצאנו כי בכל התוצאות שבדקנו, קרצינומה של תאי קשקש עורית בשלב מתקדם שטופלה בכריתה מקומית רחבה היה בסיכון גבוה בערך פי שניים להישנות, לשליחת גרורות או מוות ספציפי למחלה בהשוואה לניתוח Mohs”, הוסיף.

למרות שלחולים המאובחנים עם קרצינומה של תאי קשקש עורית יש בדרך כלל תוצאות טיפוליות טובות, מחלה בשלב מתקדם קשורה לסיכון גבוה יותר להישנות, שליחת גרורות ומוות. הן ניתוח Mohs והן כריתה מקומית נרחבת משמשים לטיפול בגידול עורי זה, אך השוואת התוצאות לא התבססה היטב בהגדרה של הגידול בשלב המתקדם שלו. השוואת שתי האסטרטגיות הניתוחיות עלולה להיות בעייתית, שכן הן מאפייני המטופל והן מאפייני הגידול יכולים להקשות על קביעת התוצאות שניתן לייחס אך ורק לסוג הטיפול.

“כדי לשלוט בבלבול שנוצר לפי אינדיקציות שונות – הבדלים במאפייני המטופל או הגידול הבסיסי – הקשורים הן לטיפול שניתן והן לתוצאותיו, השתמשנו בציון משוקלל כך שמאפייני הבסיס היו מאוזנים בשתי קבוצות הטיפול”, אמר וואנג. “שיטה סטטיסטית זו נועדה לדמות אקראיות בניסוי אקראי ומבוקר, כך שכל הבדל בתוצאות לאחר שקלול הציון מיוחס אך ורק לטיפול שקיבל”.

לכתבה ב-medscape

1 תגובה

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה