בטיחות ויעילות טיפול ארוך-טווח ב-Ustekinumab כנגד קוליטיס כיבית (Am J Gastroenterol)

במאמר שפורסם בכתב העת American Journal of Gastroenterology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, התומכות ביעילות ובטיחות טיפול ארוך-טווח ב- Ustekinumab(סטלרה) בחולים עם קוליטיס כיבית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי קוליטיס כיבית הינה מחלה כרונית, העשויה לדרוש טיפול ארוך-טווח. כעת הם מדווחים על תוצאות יעילות ובטיחות סופיים משלב הארכה ארוך-טווח של מחקר UNIFI בו נבחן הטיפול ב- Ustekinumab בחולים עם קוליטיס כיבית לאורך ארבע שנים.

חולים שהגיבו לטיפול ב- Ustekinumab והשלימו 44 שבועות טיפול אחזקה והסכימו לקחת חלק במחקר הארכה בתווית-פתוחה המשיכו בטיפול אחזקה בזריקות תת-עורית של Ustekinumab במינון 90 מ”ג כל 8 או 12 שבועות, או בפלסבו. החל משבוע 56, ניתן היה להתאים את המינון ל-90 מ”ג כל שמונה שבועות. החוקרים השלימו הערכה של התסמינים ותופעות הלוואי לאורך המחקר; הערכה אנדוסקופית הושלמה לאחר 200 שבועות.

מדגם המחקר כלל 348 חולים שחולקו באקראי לקבלת Ustekinumab תת-עורי כטיפול אחזקה בתחילת הדרך (שילוב של טיפול כל 8 שבועות וכל 12 שבועות), 55.2% היו בהפוגה תסמינים לאחר 200 שבועות.

שיעור גדול יותר של חולים שלא קיבלו טיפול ביולוגי היו בהפוגה תסמינים, בהשוואה לחולים עם היסטוריה של כישלון טיפול ביולוגי (67.2% לעומת 41.6%, בהתאמה). מבין החולים בהפוגה תסמינית לאחר 200 שבועות, 96.4% היו ללא טיפול בקורטיקוסטרואידים.

מבין 171 החולים עם הערכה אנדוסקופית לאחר 200 שבועות, שיפור אנדוסקופי תועד ב-81.6% בקבוצת טיפול כל 12 שבועות וב-79.8% מהחולים בקבוצת טיפול כל 8 שבועות.

משבוע 156 עד לשבוע 200, לא תועדו מקרי תמותה, סיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים, או מקרים של זיהום בשחפת בקרב חולים שטופלו ב- Ustekinumab. תופעות הלוואי הנפוצות ביותר כללו נזופרינגיטיס, החמרת קוליטיס כיבית וזיהומים בדרכי נשימה עליונות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מאשרים היעילות ארוכת הטווח של טיפול אחזקה ב- Ustekinumabבחולים עם קוליטיס כיבית, כאשר לא תועדו סוגיות בטיחות חדשות משנית לטיפול.

Am J Gastroenterol, Dec 14, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה