זיהומים הם גורם תמותה משמעותי לאחר טיפול CAR-T ללא הישנות (ASH)

זיהומים מהווים כמעט מחצית מכלל גורמי המוות שמקורם לא מהישנות המחלה בקרב חולים עם סרטן דם מתקדם לאחר טיפול בטיפול בתאי CAR-T, כך עולה ממטה-אנליזה שהוצגה במפגש האגודה האמריקאית להמטולוגיה

זיהומים מהווים כמעט מחצית מכלל גורמי המוות שמקורם לא מהישנות המחלה בקרב חולים עם סרטן דם מתקדם לאחר טיפול בטיפול בתאי CAR-T, כך עולה ממטה-אנליזה חדשה של ניסויים קליניים ומחקרים בעולם האמיתי שהוצגה במפגש השנתי של האגודה האמריקאית להמטולוגיה (ASH).

המחקר, שניתח תמותה אצל 7246 מטופלים ללא הישנות בקרב לאחר טיפול בכל אחד מששת הטיפולים בתאי T שאושרו עד כה, הראה כי זיהומים היוו 48.7% מכלל מקרי המוות שמקורם לא מהישנות, אם כי הפתוגן צוין רק בשליש מהמקרים כגורם המוות.

“הממצאים מדגישים את המקום החשוב שתופסים זיהומים לאחר טיפול ב-CAR-T, ואת הצורך בקווים מנחים מקיפים להפחתת הסיכון לזיהום”, לדברי המחבר הראשי של המחקר. הוא הוסיף כי “למרות שטיפול בתאי CAR-T הוא טיפול שמשנה את הפרקטיקה בטיפול בסרטן של תאי B, טיפולים אלו כוללים גם מגוון תופעות שליליות שיכולות להיות משמעותיות ולהימשך לאורך זמן”.

במסגרת איסוף הנתונים למטא-אנליזה, החוקרים זיהו 34 מחקרים עם נתונים מניסויים קליניים או ניסויי עולם-אמיתי, שבהם נעשה שימוש במוצרי CAR T-cell המאושרים על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי לטיפול במבוגרים עם לימפומה אינדולנטית, לימפומה של תאי B גדולים, mental cell לימפומה, או מיאלומה נפוצה. החוקרים מצאו ששיעורי ההיארעות המצטברים של התמותה במקרים ללא הישנות לא דווחו ב-16 מהניסויים הקליניים שנכללו בניתוח וחסרו ב-12 מתוך 18 המחקרים בעולם האמיתי. בין ששת המחקרים שאכן דיווחו על תמותה אצל מטופלים עם אי-הישנות, השכיחות המצטברת של תמותה לאחר שנה הייתה 7%.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה