ריכוז אלבומין נמוך מלווה בסיכון מוגבר לסיבוכים לאחר ניתוח בריאטרי (Obes Surg)

במאמר שפורסם בכתב העת Obesity Surgery מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן כי דרגת היפואלבומינמיה לפני ניתוח מטבולי ובריאטרי מנבאת את הסיכון לסיבוכים לאחר ההתערבות הניתוחית, כאשר אפילו דרגה קלה של היפואלבומינמיה מלווה בסיכון מוגבר לאשפוזים חוזרים והתערבויות ניתוחיות נוספות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין נתונים רבים אודות היארעות והשפעת היפואלבומינמיה על תוצאות ניתוחים בריאטריים. כעת הם ביקשו לבחון את החשיבות הפרוגנוסטית של רמות אלבומין בדם בחולים לאחר ניתוח ראשון או חוזר מסוג שרוול קיבה לפרוסקופי וניתוח מעקף קיבה ולקבוע את ההשפעה של רמות אלבומין בדם על הסיכון לסיבוכים לאחר-ניתוח.

החוקרים התבססו על נתונים ממאגר Metabolic and Bariatric Surgery Quality Improvement Program Database וזיהוי 817,310 חולים שעברו ניתוח בריאטרי ראשוני ו-69,938 חולים שעברו ניתוח חוזר/המרה. היפואלבומינמיה הוגדרה כחמורה (פחות מ-3 גרם/ד”ל), בינונית (3-3.5 גרם/ד”ל), או קלה (3.5-4 גרם/ד”ל), כאשר רמות אלבומין תקינות בדם הוגדרו בנוכחות ריכוז של 4 גרם/ד”ל ומעלה.

ניתוח סטטיסטי שימש להערכת הסיכון לסיבוכים לאחר-ניתוח בהשוואה לרמות אלבומין תקינות ולאחר תקנון לפרוצדורה, גיל, מגדר, גזע, מדד מסת גוף, מצב תפקודי, מדד ASA (או American Society of Anesthesia) ומשך הניתוח.

בקרב חולים לאחר ניתוח ראשוני וניתוח חוזר תועדו שיעורי היפואלבומינמיה חמורה של 0.3% ו-0.6%, בהתאמה; שיעורי היפואלבומינמיה מתונה עמדו על 5.2% ו-6.5%, בהתאמה; שיעורי היפואלבומינמיה קלה עמדו על 28.3% ו-31.4%, בהתאמה.

בקרב חולים עם היפואלבומינמיה שהופנו לניתוח בריאטרי ראשוני או חוזר תועדה שכיחות גבוהה יותר משמעותית של מספר מחלות רקע, כולל יתר לחץ דם וסוכרת תלוית-אינסולין.

מניתוח הנתונים עלה כי היפואלבומינמיה בכל דרגה לוותה בסיכון מוגבר למספר סיבוכים בקרב חולים לאחר ניתוח בריאטרי ראשוני או ניתוח חוזר, כולל סיכון גבוה יותר לאשפוזים חוזרים, התערבויות וניתוחים חוזרים. בקרב חולים לאחר ניתוח בריאטרי ראשוני, היפואלבומינמיה בכל דרגה לוותה בסיכון מוגבר לאינטובציה לא-מתוכננת, אשפוז ביחידת טיפול נמרץ ותרומבואמבוליזם ורידי הדורש טיפול.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על החשיבות הפרוגנוסטית של רמות אלבומין בדם לפני ניתוח בריאטרי ומטבולי ומדגישים כי הבטחת מצב תזונתי תקין לפני התערבויות אלו עשוי לשפר את התוצאות באוכלוסייה זו.

Obes Surg, Nov 23, 2023

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה