נתונים חדשים בעולם האמיתי מראים שטכנולוגיית FreeStyle Libre® של Abbott מספקת יתרונות בריאותיים משמעותיים לאנשים עם סוכרת סוג 2 (הודעת Abbott )

סוכרת DIABETES

מחקר השוואתי על בסיס נתונים מרשם הסוכרת בשוודיה מראה ששימוש במערכת FreeStyle Libre קשור לרמות HbA1c נמוכות יותר עבור אנשים עם סוכרת סוג 2 המשתמשים בטיפול באינסולין1; הירידה ברמת ה- HbA1c הייתה עקבית עבור אנשים שטופלו במספר זריקות אינסולין ביום וגם עבור אלו שמטופלים בזריקת אינסולין אחת ביום. השימוש ב-FreeStyle Libre נמצא גם קשור לשיעור נמוך יותר של כלל האשפוזים הקשורים לסוכרת.

הנתונים החדשים מהמחקר בשוודיה, הראו כי השימוש במערכת ה-FreeStyle Libre לניטור סוכר רציף (CGM) קשור להפחתה משמעותית ב-HbA1c (רמות גלוקוז ממוצעות מעל שלוש תקופה של חודש), כמו גם לשיעור נמוך יותר של אשפוזים עבור אנשים החיים עם סוכרת מסוג 2 ומטופלים הן בזריקות יומיות מרובות (MDI) והן בטיפול בזריקת אינסולין יומית (בזאלי)1 ממצאים אלה הוצגו בכנס ה-59 של החברה האירופאית לחקר סוכרת (EASD) שהתקיים בהמבורג ב-3 באוקטובר השנה.

טכנולוגית ניטור סוכר רציף מוכרת היום באופן נרחב כטכנולוגית טיפול סטנדרטית עבור אנשים החיים עם סוכרת סוג 21 ויש הסכמה גוברת בתמיכה בשימוש ב-CGM עבור אנשים עם סוכרת סוג 2. מחקר השוואתי זה של רישום הסוכרת הלאומי השוודי מספק עדות נוספת לכך שטכנולוגיית ניטור סוכר רציף יכולה להיות יעילה גם לאנשים עם סוכרת מסוג 2 ולאפשר להם לנהל טוב יותר את מצבם. בהיעדר ניטור וטיפול מתאים, סוכרת מסוג 2 לא מאוזנת עלולה להוביל לסיבוכים חמורים המשפיעים על הלב, כלי הדם, העיניים, הכליות ומערכת העצבים.

על פי המחקר הלאומי השוודי, 2,876 אנשים שקיבלו זריקות אינסולין יומיות מרובות הפחיתו בממוצע ב- 0.34% את רמת ה- HbA1c בעת שימוש במערכת FreeStyle Libre בהשוואה לאנשים המשתמשים בניטור סוכר במד סוכרת ביתי (BGM), כמו כן 2,292 אנשים שטופלו בזריקת אינסולין אחת (עם טיפול או ללא טיפול פומי נוסף) הראו ירידה של 0.32% ב-HbA1c בעת שימוש במערכת FreeStyle Libre. תוצאות אלו נשמרו גם לאחר 24 חודשים. המחקר הראה גם הפחתה משמעותית של 49% באשפוזים בשל היפוגליקמיה חמורה עבור אלו המטופלים בטיפול בזריקות אינסולין מרובות בהשוואה לניטור סוכר במד סוכר ביתי (BGM).

“התוצאות המחקר שנחשבות כתוצאות “מהעולם האמיתי” מחזקות את הראיות הקיימות כבר המדגימות את היתרונות של מערכת FreeStyle Libre בהפחתת HbA1c אירועים חמורים הקשורים לסוכרת ואשפוזים בקרב אנשים עם סוכרת מסוג 2″, אומר ד”ר דיוויד נתנזון, החוקר שהוביל את המחקר מבית החולים האוניברסיטאי קרולינסקה בשוודיה. “זה מעודד במיוחד שהפחתות ה-HbA1c היו עקביות בקרב אלו שקיבלו זריקות יומיות מרובות ואלו שקיבלו אינסולין בזאלי בלבד, מה שהוכיח את התועלת שלו במגוון רחב של חולי סוכרת.”

התוצאות מחזקות ממצאים דומים ממחקר ה-Real World Evidence of FreeStyle Libre (RELIEF) שפורסם ב-Journal of Diabetes Technology & Therapeutics והוצג במפגש EASD בשנה שעברה. המחקר הרטרוספקטיבי שמבוסס על רשם הסוכרת הצרפתי הראה שהשימוש במערכת FreeStyle Libre הפחית באופן משמעותי את שיעור האשפוזים עקב אירועי סוכרת חריפים עבור אנשים החיים עם סוכרת מסוג 2 בטיפול באינסולין חד-יומי.3

בעקבות מחקר ה-RELIEF מערכת FreeStyle Libre 2 הפכה מאז למערכת ניטור הסוכר הרציפה הראשונה והיחידה שקיבלה סבסוד דרך סל הבריאות בצרפת עבור אנשים המשתמשים באינסולין פעם יומי.4 עד המחקר FreeStyle Libre 2  היה מסובסד רק עבור אנשים עם סוג 1 ו סוכרת סוג 2 הדורשת טיפול אינטנסיבי באינסולין (מספר זריקות היום). הסבסוד המורחב מגיע בעקבות הרחבות כיסוי החזרים דומות עבור הטכנולוגיה שלה ביפן ובארה”ב, המייצגת יחד 3 מיליון אנשים נוספים שחיים עם סוכרת, שזכאים כעת להשתמש בטכנולוגיית FreeStyle Libre כדי לנהל את מצבם.5

“מחקר זה מצטרף לשלל העדויות שמראות את מה שאנחנו כבר יודעים – שטכנולוגיית FreeStyle Libre עושה הבדל משמעותי עבור אנשים החיים עם סוכרת. היא מעצימה אנשים עם סוכרת עם תובנות מעשיות, כך שהם יכולים לקבל החלטות מושכלות לגבי הארוחות שלהם, נטילת התרופות ויתר ההתנהגויות המשפיעות על רמות הסוכר, אומר ד”ר מיכאל ויינפאס, רופא סוכרת במכבי שירותי בריאות. “החלטות אחרונות של רשויות בריאות במדינות אחרות להרחיב את ההחזר של מערכת FreeStyle Libre לאנשים עם סוכרת מסוג 2 בטיפול באינסולין בזאלי בלבד הן צעד חשוב קדימה. אנו צריכים לשאוף להרחיב את הנגישות לטכנולוגיית ניטור רציף עבור מיליונים של אנשים עם סוכרת שיכולים להפיק מכך תועלת”.

 

References

1 Nathanson D, Eeg-Olofsson K, Spelman T, et al. Intermittently-scanned CGM is associated with lower HbA1c and reduced hospital admissions for adults with T2DM on insulin therapy in Sweden: a retrospective controlled study. Presented at EASD, 2 – 6 October 2023, Hamburg, Germany.

2 Friedman JG, Cardona Matos Z, Szmuilowicz ED, Aleppo G. Use of Continuous Glucose Monitors to Manage Type 1 Diabetes Mellitus: Progress, Challenges, and Recommendations. Pharmgenomics Pers Med. 2023 Mar 31;16:263-276

3 Guerci B, Roussel R, Levrat-Guillen F, Detournay B, Vicaut E, De Pouvourville G, Emery C, Riveline JP. Important Decrease in Hospitalizations for Acute Diabetes Events Following FreeStyle Libre System Initiation in People with Type 2 Diabetes on Basal Insulin Therapy in France. Diabetes Technol Ther. 2023 Jan;25(1):20-30.

4 Reimbursement for people with Type 1, Type 2 MDI (more than 3 injections) and pump, Type 2 diabetes (ages 4 and above) on non-intensive insulin treatment (< 3 insulin injections per day) with insufficient glycemic control (HbA1c ≥ 8%).

Data on file. Abbott Diabetes Care.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה