זיהום בנגיף HCV מלווה בסיכון מוגבר לסרטן שד (Front Oncol)

זיהום בנגיף HCV (או Hepatitis C Virus) מלווה בסיכון גבוה לאבחנה של סרטן שד, כאשר בדיקות סקר לזיהום הנגיפי עשויות לסייע באבחנה מוקדמת של סרטן שד ובמניעת התקדמות המחלה הממארת, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Frontiers in Oncology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי סרטן שד הינה הממאירות הנפוצה ביותר בנשים. מחקרים קודמים הציעו כי זיהום בנגיף HCV הינו גורם סיכון אפשרי לסרטן שד, בעוד שחלק מהמחקרים לא הצליחו לזהות קשר דומה. במחקר הנוכחי הם ביקשו להבין טוב יותר את הנושא והשלימו חיפוש שיטתי בספרות הרפואית לזיהוי מחקרים רלבנטיים.

הסקירה כללה חמישה מחקרי מקרה-ביקורת ומחקרי עוקבה, כאשר ממכלול הנתונים עלה כי זיהום בנגיף HCV לווה בשיעורי הימצאות גבוהים יותר של סרטן שד, בהשוואה לנשים באוכלוסייה הכללית ללא הזיהום הנגיפי (יחס סיכון של 1.382, רווח בר-סמך 95% של 1.129-1.692).

החוקרים מציינים כי מהנתונים עולה כי אין עדות להטרוגניות סטטיסטית ולא זוהתה הטיית פרסום משמעותית במחקרים שנכללו בסקירה.

המנגנונים הפתופיזיולוגיים בבסיס הקשר הנ”ל עשויים לכלול דלקת/זיהום ממושך, תגובה חיסונית של המאחסן ושינויים בביטוי גנים על-רקע HCV.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על קשר בין זיהום בנגיף HCV ובין סיכון מוגבר לסרטן שד. עם זאת, מאחר ומדובר בנושא שנוי במחלוקת, הם קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה להבין טוב יותר את הנושא.

Front Oncol, Oct 13, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה