יתרונות תוספת Durvalumab לטיפול בתר-ניתוחי בחולים עם סרטן ריאות נתיח (N Engl J Med)

במאמר שפורסם בכתב העת New England Journal of Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בחולים עם סרטן ריאות מסוג NSCLC (או Non-Small Cell Lung Cancer), טיפול בתר-ניתוחי ב- Durvalumab(אימפינזי) עם טיפול כימותרפי ניאו-אדג’וונטי לווה בשיפור משמעותי בהישרדות ללא-אירועים ותגובה פתולוגית מלאה, בהשוואה לטיפול כימותרפי בלבד.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי טיפול אימונותרפי ניאו-אדג’וונטי או אדג’וונטי עשוי להביא לשיפור התוצאות בחולים עם NSCLC נתיח. משטרי טיפול בתר-ניתוחי עשויים להביא לשיפור התוצאות בטווח הארוך.

במסגרת המחקר חולקו באקראי חולים עם ממאירות NSCLC בשלב II עד IIIB לקבלת טיפול כימותרפי מבוסס-פלטינום עם Durvalumab או פלסבו, אשר ניתנו דרך הוריד אחת לשלושה שבועות לפני ניתוח למשך ארבעה מחזורים, לאחריו ניתן טיפול משלים ב- Durvalumab או פלסבו כל ארבעה שבועות למשך 12 מחזורים.

תוצאי הסיום העיקריים כללו הישרדות ללא-אירועים ותגובה פתולוגית מלאה.

מדגם המחקר כלל 802 חולים שחולקו באקראי לקבלת Durvalumab (400 חולים) או פלסבו (402 חולים). משך ההישרדות ללא-אירועים היה ארוך יותר משמעותית עם Durvalumab בהשוואה לפלסבו; יחס הסיכון להתקדמות מחלה, הישנות, או תמותה עמד על 0.68 (p=0.004) בעת ניתוח הביניים הראשון.

לאחר 12 חודשים, שיעורי ההישרדות ללא-אירועים עמדו על 73.4% מהחולים בזרוע Durvalumab, בהשוואה ל-64.5% מהחולים בזרוע הפלסבו. שיעורי היארעות תגובה פתולוגית מלאה היו גבוהים יותר משמעותית עם Durvalumab לעומת פלסבו (17.2% לעומת 4.3% בניתוח הסופי, p<0.001 בניתוח הביניים). שיעורי ההישרדות ללא-אירועים ותגובה פתולוגית מלאה תועדו ללא תלות בשלב המחלה או ביטוי PD-L1.

אירועים חריגים בדרגה 3 או 4 תועדו ב-42.4% מהחולים בזרוע Durvalumab וב-43.2% מאלו בזרוע הפלסבו.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בתועלת ההישרדותית של משלב Durvalumab עם טיפול כימותרפי קדם-ניתוחי, בהשוואה לטיפול כימותרפי בלבד, בחולים עם סרטן ריאות מסוג NSCLC.

N Engl J Med, Oct 23, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה