טיפול ב-Datopotamab Deruxtecan משפר הישרדות ללא-התקדמות מחלה בנשים עם סרטן שד מתקדם (מתוך הודעת אסטרה-זנקה)

מתוצאות מחקר TROPION-Breast01 עולה כי מתן Datopotamab Deruxtecan משפר משמעותית הישרדות ללא-התקדמות מחלה לעומת טיפול כימותרפי בנשים עם סרטן שד גרורתי או לא-נתיח, חיובי לקולטנים להורמונים ושלילי ל-HER2.

מחברת התרופות האחראית לתרופה נמסר כי במחקר לא תועדו סוגיות בטיחות חדשות על-רקע הטיפול ב- Datopotamab Deruxtecan ופרופיל הבטיחות תאם לזה שתואר במחקרים קודמים להערכת התכשיר בטיפול כנגד סרטן שד. עוד דווח כי עד כה תועדו לאורך המחקר שיעורים נמוכים של מחלת ריאות אינטרסטיציאלית בכל-דרגה .

Datopotamab Deruxtecan הינו תצמיד נוגדן-תרופה המכוון כנגד TROP2. מעבר לשני מחקרים בשלב 3 בנשים עם סרטן שד שלילי לשלושת הקולטנים להורמונים (TROPION-Breast02 ו-TROPION-Breast03), התכשיר נבחן גם לטיפול כנגד סרטן ריאות מסוג NSCLC כחלק ממחקר TROPION-Lung01 בשלב 3, בו הוכח כי התכשיר עשוי להאריך הישרדות ללא-התקדמות מחלה בהשוואה לטיפול כימותרפי.

במחקר TROPION-Breast01 נבחנה הבטיחות והיעילות של Datopotamab Deruxtecan לעומת טיפול כימותרפי בתכשיר יחיד לפי בחירת הרופא המטפל (Eribulin, Capecitabine, Vinorelbine או Gemcitabine) בלמעלה מ-700 מבוגרים עם סרטן שד לא-נתיח או גרורתי, חיובי לקולטנים להורמונים, שלילי ל-HER2 או עם ביטוי נמוך של HER2, בהן תועדה התקדמות מחלה תחת טיפול הורמונאלי. המחקר כלל גם נשים עם שהוגדרו כלא מתאימות לטיפול הורמונאלי.

ועדה בלתי-תלויה קבעה את ההישרדות ללא-התקדמות מחלה ואת ההישרדות הכוללת, אשר שימשו כתוצאי סיום עיקריים של המחקר בתווית-פתוחה. תוצאי סיום משניים כללו את שיעורי התגובה האובייקטיבית, משך תגובה, הישרדות ללא-התקדמות לפי הערכת החוקר, שיעורי בקרת מחלה ומרווח זמן עד לקו הטיפול הבא.

הנתונים המלאים ממחקר TROPION-Breast01 יוצגו באחד הכנסים הרפואיים הקרבים כאשר בשלב זה מאמינים המומחים כי התוצאות החיוביות ממחקר TROPION-Breast01 הדגימו את הפוטנציאל של Datopotamab Deruxtecan לשמש כאפשרות טיפול קו-שני למחלה גרורתית.

מתוך הודעת אסטרה-זנקה

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה